Les funcions dels centres educatius seran:
    
      -  L’adequació dels documents de centre (Projecte Educatiu, Projecte Lingüístic, Reglament de Règim interior, Pla d’acció tutorial…) a la nova realitat i a les necessitats de l’alumnat.
 
      - L’elaboració del pla d'acollida i d'integració.
 
      - L’establiment, dins del pla d’acollida, d’un protocol d’actuació amb l’alumnat nouvingut.
 
      - Una organització dels recursos que tingui en compte:
          
            -  la designació del coordinador o coordinadora lingüístic,
        d’interculturalitat i cohesió social; 
            - la creació d'una aula d'acollida i determinar-ne el tutor o tutora
        d’acollida; 
            - les hores de suport per a l'aprenentatge de la llengua catalana i de les
        altres matèries del currículum; i 
            - l'elaboració d'un currículum diversificat que doni resposta a les necessitats
        individuals. 
          
       
      - El foment entre tot l'alumnat del coneixement de les diferents cultures i del respecte a
    la diversitat. 
      - El foment de la participació de l'alumnat nouvingut en les activitats del centre, ordinàries, extraescolars i complementàries.
 
      - L’organització de la formació per a tot el professorat en relació amb els aspectes
    didàctics, d’interculturalitat, de convivència, etc., que derivin de la presència de
    l’alumnat nouvingut.
    
    
 
    
     
          
 Anar a esquema del Pla 
        
 Anar a Centre Acollidor