Funcions dels centres educatius

Les funcions dels centres educatius seran:

1. L’adequació dels documents de centre (Projecte Educatiu, Projecte Lingüístic, Reglament de Règim interior, Pla d’acció tutorial…) a la nova realitat i a les necessitats de l’alumnat.
  2. L’elaboració del pla d'acollida i d'integració.
  3. L’establiment, dins del pla d’acollida, d’un protocol d’actuació amb l’alumnat nouvingut.
  4. Una organització dels recursos que tingui en compte:
    • la designació del coordinador o coordinadora lingüístic,
      d’interculturalitat i cohesió social;
    • la creació d'una aula d'acollida i determinar-ne el tutor o tutora
      d’acollida;
    • les hores de suport per a l'aprenentatge de la llengua catalana i de les
      altres matèries del currículum; i
    • l'elaboració d'un currículum diversificat que doni resposta a les necessitats
      individuals.
  5. El foment entre tot l'alumnat del coneixement de les diferents cultures i del respecte a
    la diversitat.
  6. El foment de la participació de l'alumnat nouvingut en les activitats del centre, ordinàries, extraescolars i complementàries.
  7. L’organització de la formació per a tot el professorat en relació amb els aspectes
    didàctics, d’interculturalitat, de convivència, etc., que derivin de la presència de
    l’alumnat nouvingut.

Anar a dalt