Les funcions dels centres educatius seran:
- L’adequació dels documents de centre (Projecte Educatiu, Projecte Lingüístic, Reglament de Règim interior, Pla d’acció tutorial…) a la nova realitat i a les necessitats de l’alumnat.
- L’elaboració del pla d'acollida i d'integració.
- L’establiment, dins del pla d’acollida, d’un protocol d’actuació amb l’alumnat nouvingut.
- Una organització dels recursos que tingui en compte:
- la designació del coordinador o coordinadora lingüístic,
d’interculturalitat i cohesió social;
- la creació d'una aula d'acollida i determinar-ne el tutor o tutora
d’acollida;
- les hores de suport per a l'aprenentatge de la llengua catalana i de les
altres matèries del currículum; i
- l'elaboració d'un currículum diversificat que doni resposta a les necessitats
individuals.
- El foment entre tot l'alumnat del coneixement de les diferents cultures i del respecte a
la diversitat.
- El foment de la participació de l'alumnat nouvingut en les activitats del centre, ordinàries, extraescolars i complementàries.
- L’organització de la formació per a tot el professorat en relació amb els aspectes
didàctics, d’interculturalitat, de convivència, etc., que derivin de la presència de
l’alumnat nouvingut.

Anar a esquema del Pla
Anar a Centre Acollidor