Participar a "Un dia de Kidlink" |
Aquest any un grup
dalumnes de 3r de Secundària del nostre institut
ha participat en el projecte "Un dia de
Kidlink". Són alumnes que estudien francès,
opcionalment, com a segona llengua estrangera. Quan opten
voluntàriament per aquesta matèria, saben que, al llarg
de dos cursos (un total de 6 trimestres), faran tres
hores setmanals de classes de francès. Al llarg daquests dos cursos destudi, als alumnes no els és possible de dominar una nova llengua estrangera. En tot cas, es busca captar el seu interès per ella i pels diferents elements culturals propis del lloc on es parla. Normalment, en finalitzar els cursos, els és possible utilitzar el francès amb una competència bàsica per a la lectura, lescriptura i també en la parla i en la comprensió oral. Estan en situació de començar a utilitzar la llengua francesa per a comunicar-shi. Ja només queda trobar la manera i el canal adequats per posar-s'hi, perquè al lloc on viuen no tenen gaire oportunitats de fer-ho. El projecte "Un dia de Kidlink" encaixa perfectament amb els objectius marcats en làrea de francès i amb les activitats densenyament-aprenentatge que li són pròpies i que sovint apareixen en els llibres de text. Escriure un diari complet de tot el que es fa al llarg dun dia, no només és un repte per als alumnes, que posen a la pràctica el vocabulari i lexpressió en general, sinó que a més, el fet de publicar-ho i compartir-ho amb altres companys darreu del món, els dóna una motivació i els permet de trobar la utilitat a lesforç que realitzen. A més, valorem que amb aquest tipus dactivitats, els alumnes aprenen (gairebé sense adonar-sen) els procediments bàsics dús de les eines telemàtiques. |
![]() Aquesta és la nostra Aula d'Informàtica |
Veient lèxit de lexperiència amb el projecte "Un dia de Kidlink", hem decidit destinar una hora setmanal de lhorari de francès a la participació en projectes telemàtics que els permetin continuar comunicant-se, utilitzant la llengua francesa, amb companys daltres països. Ara mateix, estem esperant que es resolguin els problemes amb les llistes de Kidlink per poder entrar a Kidcafe-French. Els veiem impacients per començar. Tenen ganes de comunicar-se. Ells saben que aquesta llista els permetrà intercanviar correu personal, de forma molt dinàmica i oberta. Us convidem a llegir el que han escrit dues alumnes sobre la seva experiència en el projecte "Un dia de Kidlink". Comproveu si val la pena de posar-s'hi. |
* * * -Vegeu el que diuen dues alumnes que hi han participat. - Vegeu la presentació del nostre institut i els diaris dels alumnes publicats * * * |
Núria
Moreu (Professora de francès) i David
Donat (Professor de tecnologia) Publicat a Kidnoticia nº9 (en castellà) |