B. Qui recull les dades?: professor, observador, 
    element extern: enregistrament...
 
    
      
    
    
C. Com es recullen les dades?: diari personal, enregistrament, entrevista, qüestionari, graella...
(veure graella instruments d’observació 
    Sònia Guilana per més informació: auleta, sessió 3))
 
    
      
    
    
D. Qui interpreta les dades?: professor 
    amb alumnes, altres professors, supervisor...
 
    
      
    
    
E. Com s’interpreten les dades?:
 
    
      
    
    
* Caldrà enviar per correu electrònic al formador un resum d’aquest apartat abans de fer la
filmació, juntament amb la taula del punt 2.b (feedback filmacions)
 
    
      
    
    
A. Mentre  s’observen 
    els enregistraments dels altres docents del grup és recomanable: 
 
    
      
    
    
B. Completar les dues columnes 
    de la taula feedback filmacions: *
 
    
      
    
    
| Nom professors/es | Breu 
          descripció de 
          l’activitat filmada | Objectius 
          perseguits pel prof. | Objectius 
          aconseguits | Utilitat 
          pràctica docent | 
|  
          
            
          
            
          
            
          
            
          
            
          
            
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           | 
|  
          
            
          
            
          
            
          
            
          
            
          
            
          
            
          
            
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           |  
          
          
            
          
           | 
 
    
      
    
    
C. Quan siguem el docent 
    observat:
* els formants hauran enviat per correu electrònic 
    al formador la taula amb les tres primeres caselles complertes.
És recomanable parlar amb el company observat i saber:
 
    
    ·        
     
    
    Quines novetats, diferències hi 
    ha hagut en la sessió, respecte de la dinàmica habitual de la classe: els 
    alumnes han estat especialment moguts/callats, s’han implicat més de l’habitual/ 
    menys.., el/la professor ha estat especialment nerviós, ha passat alguna cosa 
    que normalment no passa....
 
    
    ·        
     
    
    En general, com interpreta el professor/a 
    observat el que ha passat a la classe
 
    
    ·        
     
    
    Comentar les caselles en grup
 
    
    ·        
     
    
    Reflexionar sobre el què s’ha vist 
    i escoltat per millorar la pròpia pràctica docent
 
    
    ·        
     
    
    Iniciar un pla d’actuació i de canvi a partir 
    dels comentaris rebuts.
 
    
      
    
    
 
    
      
    
    
Adaptació de les 
    activitats Anàlisi de dades i  Observació 
    entre companys, de Sussana Soler, dels document Giving and receiving 
    feedback, de Reyes Núñez i Feedback filmacions, de Dolors Permanyer 
    i d’aportacions de Tom Maguire i Lesley Denham en les seves respectives exposicions 
    sobre Groups dynamics i Using Observation for Reflection.