REPÀS D'ACCENTUACIÓ I DIÈRESI
|
|||
REPÀS D’ACCENTUACIÓ I DIÈRESI Alguns consells i algunes adreces útils 1. Repasseu les normes d’ortografia sobre accentuació i dièresi. - Feu un repàs d’aquells aspectes en què vosaltres ja sabeu que cometeu més errors: - Normes d’accentuació - Accents oberts i tancats - Accents diacrítics més utilitzats (p.ex. es / és) - Normes de la dièresi - La dièresi a les formes verbals - Mots més comuns amb dièresi .... Adreces útils Gramàtica de la llengua catalana de l’IEC (a Ortografia - els signes diacrítics) http://www2.iec.cat/institucio/seccions/Filologica/gramatica/default.asp
Servei de llengües de la UPC. Pla d’autoaprenentatge B2 (repàs de la normativa a les unitats 3(O), 4(O )i 5(O), a l’apartat de continguts) http://www.upc.es/slt/recursos/plans/plab2.htm 2. Practiqueu l’accentuació i la dièresi Podeu practicar-la fent exercicis, però sempre pensant que el que realment importa és que les normes que apliqueu i, especialment, els mots que accentueu (o d’altres de similars), us han de quedar fixats a la memòria perquè els utilitzeu quan redacteu textos. Fer execicis de forma mecànica no us serveix de res, perquè al cap i a la fi se us avaluarà l’ortografia en l’escriptura de textos. Adreces útils Servei de llengües de la UPC. Servei d’autoformació en llengua catalana (haureu d’anar a l’apartat TREBALLA AMB EL SALC, crear-vos un compte amb una contrasenya que heu de recordar, i seleccionar a l’apartat TREBALLA els exercicis lliures d’ortografia /repàs d’accentuació dels nivells elemental, mitjà i avançat) Altres pàgines amb exercicis: http://www.xtec.es/~mibanez1/accent.html http://www.lapobladelduc.org/curs/accent.htm http://usuaris.tinet.org/aragones/ortocat/08_dieresi.htm http://usuaris.tinet.org/aragones/ortocat/07_ee.htm 3. Intenteu fixar en la memòria els mots Us heu de fixar especialment en aquelles paraules de vocabulari que van sortint en les lectures, per tal d’anar enriquint el vocabulari i fixant-ne l’ortografia (ex. cortès, marquès, sirventès, traïdor, ...). Elaboreu un vocabulari d’aula.
|
|||
|
|||
|
|||
|
|