:: L'enigma de Pere el Gran ::

Una activitat didàctica adreçada als alumnes de cicle superior de primària, amb l'objectiu d'aproximar-los d'una forma lúdica i atractiva al coneixement de l'edat mitjana.
:: CEIP Dr. Estalella Graells - Vilafranca del Penedès ::
[::..proves..::]

:: CEIP Dr. Estalella Graells

:: XTEC

:: Edu3.cat

Pere el GranQUÈ ÉS L'ENIGMA DE PERE EL GRAN?

L'enigma de Pere el Gran és una activitat que us acostarà d'una forma lúdica i atractiva al coneixement de l'edat mitjana, un dels períodes històrics que, com sabeu, hem treballat a Medi Social. [Informació per al mestre]

COM FUNCIONA?

- Realitzareu l'activitat en grups de tres alumnes.
- A través d'aquesta web coneixereu les preguntes de què consta cada prova i el plantejament de l'enigma final. Per tant, serà el vostre espai de treball i un dels canals d'informació que us ajudarà a trobar les respostes.
- El mestre us marcarà l'inici de l'activitat explicant-vos el seu funcionament i donant-vos a tots els grups l'adreça d'aquesta web.
- Haureu de respondre correctament les 5 preguntes de cadascuna de les proves. Caldrà que ho feu succesivament, començant per la primera i fins a la quarta. Només si heu contestat correctament totes les preguntes d'una prova podreu entregar la següent.
- Podreu descarregar de la web les proves en format .doc.
- El mestre només recollirà les proves contestades a les 9.00 del matí i a les 15.00 de la tarda.
- Començareu l'activitat un dilluns amb la 1a prova. El dimecres tindreu accés a la 2a prova. El dilluns de la setmana següent, a la 3a. I el dimecres, a la 4a. A partir d'aquest moment, els grups que hàgiu contestat correctament les 5 preguntes de totes quatre proves rebreu les instruccions per resoldre l'enigma de Pere el Gran.
- L'enigma és un misteri amagat que haureu de descobrir seguint al peu de la lletra les instruccions que us entregarà el mestre. Per aconseguir-ho haureu de fer un petit recorregut per alguns carrers del nucli antic de Vilafranca, on entrareu en contacte amb el passat medieval de la ciutat.
- La solució de l'enigma podreu entregar-la al vostre mestre en qualsevol moment.

Basílica de Santa MariaSOM-HI, DONCS!

Esteu a punt de fer un emocionant salt en el temps. Sense adonar-vos viatjareu fins a l'edat mitjana per descobrir com era Vilafranca en aquell temps. Us endinsareu en el passat més apassionant de la vostra ciutat a través dels seus estrets carrerons, dels seus edificis més singulars i hi fareu troballes que mai no hauríeu imaginat.

Però per descobrir els secrets amagats de Vilafranca haureu de passar dures proves. I per fer-ho us caldrà fer treballar la memòria i demostrar la vostra perspicàcia. Al final del recorregut, si heu estat capaços de superar totes les proves, tindreu l'oportunitat de resoldre el misteriós enigma de Pere el Gran!!!

>> 1a PROVA