Activitats d'avaluació

1- Descripció general

Cliqueu les activitats d'aprenentatge i desplegueu el mapa de la vall del riu Gaià. Hi destaca el gran nombre de fortificacions, construïdes entre els segles X i XI (s'ha calculat que és la zona amb la densitat més alta de tot Catalunya)

Us proposem de fer d'investigadors i que resolgueu l'enigma següent: Per què hi ha tants castells?

2 - Orientacions per treballar

Abans que res heu de recollir tota la informació prèvia possible. La trobareu a cadascun dels castells i torres clicables que trobareu al mapa. Us aconsellem que ho feu seguint els exercicis que venen a continuació i en l'ordre que estan posats. Primer carregueu-los i guardeu-los al vostre disquet.

Exercicis (nivell general)

Després d'haver-los realitzat feu una redacció de com a mínim 5 línies contestant la pregunta de l'enigma: Per què hi ha tants castells?

NOTA:

Per consell del professor alguns alumnes podeu fer, a més, els exercicis d'ampliació següents:

Exercicis d'ampliació

També per consell del professor, en comptes dels exercicis de nivell general, alguns alumnes haureu de fer els exercicis de nivell bàsic següents:

Exercicis (nivell bàsic)

3 - Informació complementària

Com treballar amb l'interfaç?

Us heu d'acostumar a obrir i tancar finestres i a tenir-les minimitzades a la barra inferior d'inici de la pantalla. Des d'ella es poden obrir els programes d'edició de text que tingui el vostre ordinador i hi podeu mantenir minimitzats els arxius de text amb les activitats que aneu treballant.

Com guardar el treball?

És aconsellable que cada alumne o grup disposeu d'un disquet amb els vostres noms, on anireu guardant tots els treballs.

4 - Avaluació

Heu de presentar un dossier en paper imprès per ordinador amb els exercicis realitzats i la redacció.