matemàtiques visuals

Estimació

captura de pantalla Aquest applet en castellà de l'Institut Freudenthal té la intenció d'estimular la cerca i la pràctica d'estratègies ràpides de càlcul mental aproximat per a problemes d'aritmètica.

L'applet no ensenya aquestes estratègies, és sols una motivació per a desenvolupar-les. Cal per tant complementar aquesta activitat amb explicacions o discussions cooperatives sobre aquestes estratègies.

Amb el botó preferències es pot escollir el temps de resposta i tipus d'operacions:

En les 3 primeres l'alumne ha de descobrir que l'estimació és més fàcil pensant d'esquerra a dreta, és a dir amb l'ordre centenes -> desenes -> unitats, que amb l'ordre usual de l'algoritme de l'operació de dreta a esquerra (unitats->desenes->centenes).

A dalt d'aquesta pàgina

Web realitzada per Enric Brasó i Campderrós,  podeu contactar amb mi a través del mail ebraso@xtec.cat

El treball inicial ha estat fet en el marc de la llicència retribuïda concedida pel Dep. d'Educació (DOGC núm:4968 del 14-09-2007)

Els materials estan sota la llicència Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir