LES ESCOLES ENS HAN ESCRIT....
Las escuelas nos han escrito.... The schools have writen to us...

 

Aquí van algunes aportacions des de Matadepera a la vostra suggerència

de COMPARTIR LA MIRADA.
Cristina Torruella

    Què et suggereix aquesta imatge?
Em suggereix desesperació, però també, molta personalitat ja que aquest home té el desig d’anar amb canoa i l’única sortida que té és anar-hi dins d’un lloc, entre quatre parets, per tant fa el que vol. Potser també és un somni i dedueixo que aquest noi vol marxar molt lluny, per sempre i agafa la canoa en direcció als quatre pilars els quals, fan un passadís cap a la claror, la sortida del món dolent i l’entrada al paradís ( per la finestra ). Potser aquesta darrera deducció és la manera en que veu la mort l’autor; la porta és una altra sortida, cap a on el portarà? veu la mort l’autor; la porta és una altra sortida, cap a on el portarà? 
 

Eva Grané

    Què et suggereix aquesta imatge?
Jo m'imagino que aquest noi, acaba de marxar d'un lloc, on creia que era infeliç, però ara s'adona que vivia més bé del que s'imaginava, creu que no és el seu lloc ideal, però ara vol tornar, vol tornar al lloc aquell on abans creia que era infeliç.
També el veig inquiet, segur que té milers de preguntes al cap, com: -Hi ha una vida millor al fons de l'aigua? 

Ingrid R.

    Quines preguntes et fa venir al cap?
En què s’ha inspirat l’autor per pintar el quadre?
És possible que s’hagi pintat a ell mateix?
És probable que sigui un somni expressat en un quadre?
I un amagatall que en vulgui escapar?
És possible que sigui una realitat i al mateix temps un desig de ser lliure?
Pot ser que sigui una invenció de l’autor i que ens vulgui donar el significat d’alguna cosa amb  aquest quadre?
És possible que sigui una experiència que li ha passat o que li pugui  passar a l’autor?
És possible que el senyor pintat al quadre es vulgui escapar d’algun lloc? 

Cinto

    Que et suggereix aquesta imatge ?
Em suggereix sobre tot ignorància, és a dir, que no l' entenc gaire bé, però de la manera que jo ho interpreto, és que l'autor se sent tancat en una habitació, on hi ha 2 sortides, una és la del bé, i l'altre és la del mal. La finestra representa la del mal, perquè s'intenta allunyar d'ella remant cap a l'altre cantó, i la porta és la del bé, perquè sembla que es cap a on vol anar.
Això d'estar en una barca podríem dir "remant" jo crec que és perquè ell vol expressar que és molt difícil, però que vol lluitar per aconseguir el seu propòsit. 

Laura

    Què et suggereix aquesta imatge?
No ho sé, però aquest imatge em suggereix un intent de llibertat. Sembla com si aquest noi busqués la sortida a alguna cosa. És com si tingués dues úniques sortides on hi vegi llum. Una de les sortides li dóna més amplitud, però bastant curta, en canvi l’altra li dóna més llargada però més estreta. Les sortides són representades per dues finestres amb molta lluminositat.
Però abans de poder-hi arribar, haurà de passar alguns entrebancs, que serien les quatre columnes, les que no li facilitaran l’arribada a la llibertat. 


IES Matadepera. mramon@pie.xtec.es


Des de la Classe del Dimoni de l'Escola El Puig d'Esparreguera volem dir-vos algunes idees que hem discutit a classe sobre l'art. 
Som de tercer de Primària
J. Lluís: M'agradaria preguntar  si creieu  que un ciclista fa art perquè ho fa molt bé tots els altres esports quan es fan bé també són art?
Jaume: Si  un nen petit fa un guixarot també seria art? Tothom pot fer art. Si fas un dibuix pot ser art per a tu.
Guillem: Les coses que no estan en un  museu també poden ser art. Si no hi ha art no hi ha res. La idea d'en Jaume sobre el guixarot crec que sí que és art. On hi ha colors, hi ha art, si no hi hagués colors no existiria l'art. Si no hi ha art no hi ha res.
Jaume: No fan falta els colors per fer art...
Marta Plans i Nerina: Tot és art. Hi ha coses que es fan tardant molt per fer-les perquè es volen fer molt bé. Hi ha coses que no es tarda tant per fer-les. Els paletes per exemple també fan art de la seva manera.
Eloi, Alba P., J. LLuís: Els que fan llibres també fan art, els pintors, els bons fabricants, els que curen bé les malalties, els bons buscadors de fòssils...
Alba T.:Crec que som nosaltres els artistes. Crec que és la gent amb general.
Ruben P., Àngel: Si tot és art.... Nosaltres també som art? Si són art les coses llavors ha de ser tot.
Albert D.: Hem de pensar en allò que diem. Tot no pot ser art! Si un animal menja herba allò no és art però és una cosa...
Ruben A.: Jo crec que si no hi hagués art no hi hauria pensament. L'art sobretot el dibuix et fa pensar molt. Escriure també és art però no et fa pensar tant com dibuixar. Et fa llegir! Crec que llegir et fa pensar molt menys.
Judit: La idea d'en Ruben està bé però crec que llegir allò que altres han escrit si que és llegir art. Ens ho passem molt bé llegint. L'art és una cosa amb imaginació.
Laura: Crec que tant escriure com dibuixar et fan pensar coses. Les dues coses són formes d'art.

Si tota la classe creu que tot és art com és que hi ha coses que ens criden més l'atenció que altres i les tractem de forma  diferent??

Guillem: Hi ha coses que ens impressionen més que d'altres. Si es fa una cosa normal i corrent ningú no s'hi fixa tant. Una cadira pot ser art si la persona que l'ha fet li ha costat molt de fer i s'hi ha pensat molt. N'hi ha tantes de cadires....Però a vegades n'hi ha algunes que són difícils d'oblidar...Em recorda allò que vem fer nosaltres amb uns quadres que vem  veure a segon...
Nens i nenes de la classe del Dimoni
Escola El Puig d'Esparreguera.
 
Després d'un debat a la classe del Dimoni de Tercer de Primària sobre l'objecte que hi ha representat a la portada del llibre Kio i Gus, hem vist que cadascú ha pogut dir-hi la seva i que hi ha idees de tots els colors.Coneixeu aquest objecte? L'obra l'ha fet un senyor que es diu Alexander Calder a l'any 1950 es titula " Performing seal". Està fet de metall pintat i filferro.
A la classe hem quedat molt parats perquè hem vist que d'un objecte que no en sabíem res de res n'hem pogut dir moltes coses. La llista d'aquestes coses seria molt llarga ja que cada un dels nens i nenes hem dit allò que pensàvem.Hem arribat però a unes conclusions:
- Es tracta d'una obra d'art.Aquesta conclusió l'hem feta perquè pensem que un objecte tant misteriós que ha fet que tots i totes diguéssim la nostra és un objecte ben especial.

- Ha fet que ens imaginéssim moltes coses possibles per tal que poguéssim acostar-nos a allò que havia volgut representar l'autor.

- Ens hi hem hagut de fixar molt i per fer-ho hem hagut de recórrer a les preguntes, força preguntes. La majoria de nens i nenes reconeixem  que ens ho vem passar molt millor durant l'estona que rumiàvem les preguntes que no pas en el moment que la mestra d'anglès ens va ajudar a traduïr el títol de l'obra al Català.

I a vosaltres us ha passat alguna cosa semblant???

Nens i nenes de la classe del Dimoni

Escola El Puig d'Esparrera. elpuig@infodisc.es


Tornar al Portal de PECA (en català)  (en español)(In English)