Inici: Eulàlia Franquesa i Niubó
Gestió de la prevenció de riscos laborals
Crèdit del Cicle Formatiu de Grau Superior : " PREVENCIÓ DE RISCOS PROFESSIONALS"


Real Decret dels Serveis de Prevenció 39/1997

Activitat
Contesta:

10 preguntes, cada pregunta té 3 respostes possibles, només una és correcta o la més correcta.

Cada resposta correcta suma dos punts

Cada resposta incorrecta resta un sisè de punt

No serà correcta una resposta si n'hi ha una altra de més correcta.


1) Segons les definicions d'aquesta, quan sigui necessari cal:

a) Eliminar o reduir el risc, mitjançant mesures de prevenció en l'origen, organitzatives, de protecció col·lectiva, de protecció individual, o de formació i informació als treballadors.

b) Controlar periòdicament les condicions, l'organització i els mètodes de treball i l'estat de salut dels treballadors.

c) la resposta a i b són correctes


2) Quan sigui necessari realitzar medicions cal tenir en compte:

a) 1. Normes UNE. 2. Guies de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball, de l'Institut Nacional de Silicosis i protocols i guies del Ministeri de Sanitat i Consum, així com d'Institucions competents de les Comunitats Autònomes. 3. Normes internacionals. 4. En absència dels anteriors, guies d'altres entitats de reconegut prestigi en la matèria o altres mètodes o criteris professionals descrits documentalment que compleixin l'establert en el primer paràgraf de l'apartat 2 d'aquest article i proporcionin un nivell de confiança equivalent.

b) 1. Normes UNE. 2. Guies de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball, de l'Institut Nacional de Silicosis i protocols i guies del Ministeri de Sanitat i Consum, així com d'Institucions competents de les Comunitats Autònomes. 4. En absència dels anteriors, guies d'altres entitats de reconegut prestigi en la matèria o altres mètodes o criteris professionals descrits documentalment que compleixin l'establert en el primer paràgraf de l'apartat 2 d'aquest article i proporcionin un nivell de confiança equivalent.

c) 1. Normes UNE. 2. Guies de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball, de l'Institut Nacional de Silicosis i protocols i guies del Ministeri de Sanitat i Consum, així com d'Institucions competents de les Comunitats Autònomes.



3) En l'avaluació i planificació de l'activitat preventiva cal:

a) La identificació del lloc de treball.

b) El risc o riscos existents i la relació de treballadors afectats.

c) les dues respostes anteriors són correctes


4) L'organització d'un servei propi de prevenció ha de:

a) constituir una unitat organitzativa pròpia

b) està formada per alguns treballadors de la pròpia empresa, que hi han de dedicar algunes hores.

c) cap de les anteriors és correcta.


5) S'ha de accedir a un servei de prevenció aliè quan:

a) Les respostes b i c són correctes

b) La designació d'un o diversos treballadors sigui insuficient per a la realització de l'activitat de prevenció.

c) a l'empresa hi hagi més de 10 treballadors.


6) Els requisits per a una auditoria:

a) L'ha de realitzar una persona jurídica o física experta en el tema

b) L'ha de realitzar una persona de l'Administració Pública

c) Les respostes a i b són correctes


7) Són funcions de les persones que tenen el nivell bàsic en prevenció de riscos:

a) Promoure comportaments segurs entre el personal.

b) Realitzar avaluacions específiques de riscos

c) Realitzar tasques de formació i informació enter el personal.


8) Què no pot fer una persona de nivell intermedi:

a) Realitzar tasques de formació i informació enter el personal.

b) Col·laborar amb els serveis de prevenció.

c) Vigilància de la salut del personal.


9) Quin dels apartats de la llei no pot fer un de nivell superior:

a) apartat 36. 1 a

b) apartat 36. 1 g

c) apartat 36. 1 h


10) En quin lloc trobem les possibles convalidacions.

a) Disposició addiciona primera

b) Disposició addiciona tercera

c) Disposició addiciona quinta