Pautes a seguir, anàlisi i actuació pedagògica amb alumnes amb resta de visió.

1- Objectiu:

- Aprenentatge de l’optimització de la resta visual en base a l’Informe Oftalmològic.

2- Fitxa Oftalmològica:

- Patologia
- Evolució de la Patologia
- Agudesa Visual
- Camp visual
- Correcció òptica

3- Informe sociofamiliar

4- Metodologia a emprar

- Sistema bàsic de treball en vista.
- Sistema bàsic de treball en braille amb possibilitat de rehabilitació visual.

5-Confecció de programes generals per ambdós grups.

6- Materials necessaris.

Quan treballem amb alumnes amb baixa visió l’Informe Oftalmològic és fonamental, per tant, resulta important conèixer el funcionament de l’ull, les diferents estructures i les patologies més comunes que podem trobar, així com saber interpretar l’Informe Oftalmològic, per tal de poder realitzar la nostra tasca pedagògica amb el màxim de rigor possible.

Anteriorment ja s'han anomenat les afectacions més comunes que ens podem trobar dins l'aula, però no s'ha parlat d'un tema més específic i molt important com és la il·luminació adequada en cada cas en funció dels diferents tipus de malalties visuals, això ho veurem en el següent apartat