Bardisa, Lola
Cómo enseñar a los niños ciegos a dibujar.
Sección de Educación ONCE,( 1992).
És una guia basada en l'investigació sobre la imatge mental a través del dibuix en els nens/es cecs. Lola Bardisa va ser pionera en la integració de nens/es cecs en l'escola ordinària.
Percepció hàptica . Conductes manipulatives. Processos d'aprenentatge del dibuix. Mètodes bàsics.
Barraga, Natalie
Textos reunidos de la Doctora Barraga.
Dirección de Acción Social ONCE, 1997.
Recopilació de treballs de la Dra. Barraga. Llibre que tracta de la baixa visió, aprenentatge tàctil, auditiu i visual. Nens amb deficiència visual i discapacitat múltiple.
Barraga, Natalie. Traducció Susana Crespo i Ana Maria H. de David
Visual Handicaps and Learning. A Develpmental Approach
Madrid, ONCE (1976).
La Doctora Barraga presenta quatre nens amb dèficits visuals diferents, actituds i possibilitats diferents per part d'ells i dels seus pares. A partir d'aquí fa una anàlisi del noi/a deficient visual, del seu desenvolupament afectiu, perceptivovisual, discriminació de sons, percepció de la forma, maduresa social...
Barraga, Natalie
Disminuidos visuales y aprendizaje. Un enfoque evolutivo. Traducció parcial de l'obra. Visual handicaps and learning(1976).
Madrid , ONCE (1985)
Desenvolupament i aprenentatge tàctil, auditiu i visual
Checa Benito, F.J.; Robles, M.M; Andrade, P.M.; Núñez Blanco,M.A; Vallés Arándiga,A
Aspectos Evolutivosyi Educativos de la Deficiencia Visual. Volum I , II
Madrid ONCE (1999).
Tracta de la deficiència visuals en tots els seus aspectes. Nivell familiar, afectiu, acceptació de l'invident o deficient visual, d'ell mateix i del seu entorn. Acceptació a l'escola i adaptacions curriculars de totes les àrees curriculars.
Lucerga Revuelta, Rosa. Sanz Andrés, Mª Jesús
Puentes invisibles: el desarrollo emocional de los niños con discapacidad visual grave.
Editat per : la Dirección de Educación, 2003.
El llibre parla dels vincles establerts entre el bebè sense visió i el seus pares. L'autora planteja el problema d'adaptació dels pares amb nens amb problemes visuals.
Martínez Liébana, Ismael
Tacto y objetividad. El problema en la psicología de Condillac
Madrid, ONCE (1996)
Tracta la subjectivitat dels sentits i la seva educació: oïda, olfacte, gust. De l'idealisme de Condillac, i de l'objectivitat del sentit del tacte.
Miñambres Abad, Amparo. Jové Monclús, Gloria. Canadell Francino, José María. Navarro Rodríguez, María Pilar .
¿Se pueden tocar los cuentos?
Sección de Educación ONCE, (1996).
Els autors són professors de la Universitat de Lleida, que presenten els resultats de les experiències realitzades amb nens cecs, que van llegir contes infantils amb il·lustracions fetes amb textures per a nens cecs.
Puigdellívol, Ignasi
La educación especial en la escuela integrada . Una perspectiva desde la diversidad
Editorial Graó (2001 )
Tracta de l'origen de les deficiències tipus: dèficit visual, dèficit auditiu, mental, graus de deficiència, transtorns de personalitat i la resposta escolar que es dóna en aquests casos, decisions curriculars i atenció a la diversitat.
Poveda Redondo, Luisa .
La Educación plástica de los alumnos con discapacidad visual.
Dirección de Educación ONCE, 2003.
L'autora ha dedicat part de la seva vida a l'educació de la Visual i Plàstica en el centre de recursos “Espíritu Santo”, de la ONCE. L'obra és una orientació per a professors que imparteixen aquesta matèria, dóna recursos tant de tècniques com de materials i procediments didàctics.
Randall T, José.
Visión subnormal .
Centro de Rehabilitación Visual de la ONCE (CERVO), 1988.
Edició en castellà d'un dels llibres més coneguts al voltant de la baixa visió, Understanding Low Vision(1983). Reuneix aportacions de 14 experts americans dirigits per Randall.
Parla de la baixa visió, l'ull i la visió funcional. Aspectes psicosocials de la visió deficient: Serveis de rehabilitació, programa d'adaptacions, l'optometrista, avaluació de l'il·luminació …
Enciclopèdia Catalana.
Arqué, Mª Luz
Arte- Ceguera
Revista Integración, núm.45, 2005, p,17-24
Reflexió de l'autora sobre la relació existent entre discapacitat visual i arts plàstiques. Analitza l'obra de diferents artistes plàstics afectats per diferents patologies visuals.
Francis Edeline
La escritura braille en las artes visuales
Revista Voir, núm. 23, desembre 2001, p. 78-85.
Traducció Mª Angeles Maroto- Antón
Roselyne Guillemet
El braille, instrumento de libertad: ¿quién teme al braille?...
Revista Bulletin Pedagogique, nombre especial, febrer.2002,núm.183, p.13-19
Traducció Mª Angels Maroto Antón.
Corbella Roqueta, M.T; Boix Hernández
Recursos para la aplicación de la nuevas tecnologías en la educación del alumnado con necesidades educativas derivadas de discapacidad visual en edades tempranas
Revista Integración, 2005, núm. 46, p.13-22
Les autores d'aquest articles ens expliquen per una banda una relació de recursos, amb una breu descripció i indicació de la seva localització a Internet i també informació més detallada dels aspectes i continguts curriculars que treballen, el tipus d'alumnat amb ceguesa o baixa visió i els trams d'edat per alss qual estan indicats.