La Publicitat  i l'Àudio Descripció

4t d'ESO.

Àudio Descripció del cartell núm 2

Clip publicitari Àudio Descripció

La Imatge Publicitària i l'Àudio Descripció .

Hem vist en aquesta web diferents treballs d'alumnes i artistes plàstics amb baixa visió o ceguesa, també hem vist adaptacions d'obres d'art perquè puguin ser tocades per invidents. Però com podem explicar imatges sense necessitat de recórrer a adaptacions tàctils?. Un sistema que s'està començant a treballar últimament és el de l'Àudio Descripció. Aquest sistema és ràpid i econòmic. L'alumne amb problemes visuals segueix les explicacions genèriques de la classe, i l'audiodescripció li supleix la visió de la imatge que no pot veure..

Moltes vegades el professor a l'aula de Visual i Plàstica quan parla de publicitat o imatge publicitària complementa la informació del llibre amb diapositives o vídeos sobre diferents espots publicitaris . És aquí quan l'Àudio Descripció podria jugar un paper important.

En aquest apartat veurem dos exemples, un amb imatge fitxa i un altre amb imatge en moviment.

Pàgines d'interès: http://www.juntadeandalucia.es/averroes/publicaciones/guichot/collage.pdf