S'ha fet una mostra de 16 alumnes de Secundària triats a l'atzar amb diferents problemes visuals.
Qüestionari per a l'alumnat
Nom…………………………………………………………………….curs…….. 1- Quants anys fa que estàs en aquesta escola. Digues com es diu.? 2- Com t'hi trobes? Et sents plenament integrat/da? 3- T'agrada el tracte que reps per part dels teus professors/es? I per part dels teus companys/es? Per què? 4- Tens problemes de mobilitat en el centre. En cas afirmatiu digues quins. 5- T'agrada l'assignatura de Visual i Plàstica? Quines dificultats hi trobes? Penses que és útil per a tu o preferiries estar exempt/ta? 6- Quina part de l'assignatura t'agrada més? I en quina et sents més gratificat/da? 7- Quina part de l'assignatura t'agrada menys i hi trobes més dificultats? Per què? 8- Quin problema visual tens? T'has sentit discriminat/da alguna vegada degut al teu problema? Els teus amics o amigues són de dins o fora del centre? 9- Què t'agradaria fer en acabar l'ESO? Creus que tens limitades les teves sortides professionals pel teu problema visual? 10 – Treballes amb ordinador? Quin programa utilitzes? Amb quins materials adaptats has treballat aquest curs? |
Dins el percentatge d'alumnes entrevistats el fet de ser home o dona no ha influït en el resultat de les respostes
El nivell acadèmic ha estat triat a l'atzar
Nivell d'integració en el Centre dels alumnes amb problemes visuals
L'alumna que no se sent integrada no es considera marginada pel seu problema visual sinó per la seva condició d'immigrant.
Nivell d'acceptació per part dels companys
Nivell d'atenció per part dels professors
Problemes de mobilitat en el Centre
Assignatura de Visual i Plàstica
Dibuix Tècnic
Dibuix artístic
Materials adaptats
Volen fer Batxillerat
Volen fer estudis superiors