EL BOMBARDEIG DE GRANOLLERS

Aquests darrers anys, a les notícies han aparegut informacions sobre els bombardejos que patíen els nens i nenes d'Iraq. Però a Granollers, el 31 de maig també recordem un bombardeig.

ACTIVITAT 1

Podem començar buscant informació entre gent que va viure el bombardeig de 1938. Aquesta activitat us ajudarà. Ben segur que la gent gran de Granollers no deixarà de parlar-vos del bombardeig.

ACTIVITAT 2

Aquestes fotos van ser fetes després que Granollers patís un bombardeig.

- Sabries dir-ne la data? Què és el que passava a Espanya perquè explotessin aquestes bombes a la ciutat?

Però Granollers també va ser bombardejada per segona vegada el 24, 25 i 26 de gener de 1939. Les conseqüències, malgrat ser greus, no ho van ser tant com les de la primera vegada.

- Com creus que van bombardejar Granollers? Fes un dibuix il·lustratiu.

- Quins tipus d'avions van bombardejar la ciutat? Quantes bombes van llençar?

- Aquests avions anaven en direcció Barcelona però es van desviar del seu trajecte i van anar cap a Granollers. Podries dir de quina illa venien?

- Fes amb una línia l'itinerari que van fer els avions fins arribar a Granollers.

- El bombardeig es va produir a les 9:05 hores del matí. A aquella hora hi havia molta gent al carrer. Què creus que feien aquestes persones?

- Si això passés actualment a la mateixa hora, quines creus que serien les conseqüències? Què estaria fent la gent de la ciutat?

- Aproximadament, quantes persones van morir?

La gent ferida va ser traslladada a 5 hospitals pròxims a Granollers, ja que el de la ciutat no donava l'abast. Actualment al cementiri de Granollers hi ha un monument en record de les víctimes del bombardeig de Granollers.

ACTIVITAT 3

- 68 anys després del bombardeig sobre la ciutat, el 30 de maig de 2006, Granollers pateix una altra classe de bombardeig. De quina mena? Us proposem, si us animeu que treballeu amb les poesies que van fer els i les alumnes de Granollers l'any 2006 i que trobareu a Bombardeig poètic. Podeu organitzar un recital o fer un concurs amb poesies fetes per vosaltres.

ACTIVITAT 4

Amb tota la informació recollida, us proposem que feu un mural per l'Escola on expliqueu i exposeu tots el que heu treballat per la resta d'alumnes de l'escola.

Ampliació:

Bombardeig de Barcelona