GUIA DIDÀCTICA

Aquesta webquest està pensada per nens de cicle mitjà, tot i que amb petites ampliacions es pot fer servir per cicle superior: .

1 OBJECTIUS GENERALS D'AQUESTA WEBQUEST
- Conèixer el propi poble i en el cas de no viure-hi conèixer Granollers.
- Saber utilitzar correctament diverses fonts d'informació directa i indirecta per adquirir la informació que interessa, processant-la, interpretant-la i expressant-ne els resultats mitjancant diversos llenguatges, tot utilitzant instruments i recursos tecnològics apropiats.
- Tenir curiositat per ampliar coneixements.
- Respectar i valorar les opinions dels companys.

2. OBJECTIUS ESPECÍFICS D'AQUESTA WEBQUEST.
Aquesta WebQuest està pensada bàsicament per l'àrea de coneixement del medi, i també aspectes molt lligats a les competències bàsiques TIC.
No ens hem d'oblidar de la importància del treball en grup i la cooperació.
Cada professor ha de seleccionar quins objectius es planteja segons l'experiència dels seus alumnes, segons el domini en els diferents programes...(si prioritza l'ús de les noves tecnologies, les estratègies per resoldre la pregunta, els continguts de l'àrea de coneixement del medi...)

3. ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES, TEMPORALITZACIÓ, RECURSOS I ESPAI.
Per desenvolupar aquesta WebQuest, els nois i les noies han de tenir uns coneixements mínims d'informàtica:

Crear una carpeta i saber-la ubicar.
Fer anar el processador de textos (word).
Guardar i modificar un document.
Insertar imatges a un document
Guardar les imatges a la carpeta
Fer anar un navegador.
De totes maneres, es pot adaptar segons les necessitats, facilitant recursos (ex: una carpeta amb fotos seleccionades,...) o el que es cregui més adequat.

TEMPORITZACIÓ: 4 sessions d'uns 45 minuts de durada. A cada sessió desenvoluparem una activitat del procés. Fe totes maneres la temporització plantejada és flexible i es pot adaptar a les circumstàncies i necessitats de cada grup.

MATERIALS I RECURSOS:
Un ordinador per a cada grup de tres alumnes.
Connexió a Internet.
Els ordinadors haurien de tenir suficients recursos per desenvolupar amb facilitat el software comentat anteriorment i amb connexió a internet.
Caldrà disposar d'un lloc per poder treballar amb paper i llapis,...


4. AVALUACIÓ.
Per tal que els alumnes puguin realitzar la tasca de manera autònoma i correcta, els facilitarem l'objectiu i/o finalitat d'aquesta activitat, també la manera d'avaluar-la. Seria bo de poder exposar tots els treballs realitzats a la classe i fer-ne una valoració en conjunt per tal de poder adornar-nos de quines coses es poden millorar, no sols de quina varietat de solucions hi ha.
En qualsevol treball amb alumnes podem avaluar moltíssimes coses... conceptes, procediments, desenvolupament de les estratègies de cerca, elaboració dels gràfics, producte final, la construcció del coneixement...
Cal tenir en compte quins eren els coneixementd previs dels alumnes i quins han estat els resultats obtinguts.