EIXOS TRANSVERSALS  
 

Els eixos transversals pretenen el tractament de diferents temes educatius que, pel seu contingut, no es consideren àrees d'aprenentatge però que poden ésser tractats en les àrees curriculars concretes d'una manera transversal. El treball dels eixos transversals porta implícita la consecució d'un model de societat basat en:

  • La convivència harmònica.
  • La solidaritat.
  • El benestar i la qualitat de vida.
  • La no discriminació, amb l'acceptació de la igualtat de drets i deures per a tothom
  • . La conscienciació i cura del medi ambient, des de petits fets quotidians fins a una consciència planetària.

L'escola ha anat treballant diferents temes transversals que ha incorporat al llarg del temps i que es poden englobar en aquest llistat:

       
 
  Educació per a la seguretat viària
 
Educar per a una actitud preventiva.
Contribuir a fer que l'alumne aprengui a raonar i a actuar amb lucidesa, així com també a discernir entre la por, la temeritat i la prudència.
Elevar el grau de conscienciació i responsabilitat ciutadana, amb un canvi consegüent de mentalitat i d'actitud individual per a una millor convivència col·lectiva.
Garantir el coneixement de les normes de circulació.
Sensibilitzar davant els accidents, les seves causes i les seves conseqüències.
Adquirir hàbits de seguretat viària, des del punt de vista tant dels vianants com dels conductors.
  Educació per a la salut
 
Entesa des del punt de vista de salut física, mental i social, comprèn informació sobre la prevenció, la curació i el desenvolupament d'hàbits bàsics de salut, per a la defensa i la promoció de la salut individual i col·lectiva.
Educació per a la pau
Es tracta de formar persones amb capacitat de diàleg davant els conflictes, com a eina de solució i d'educar-los per a l'acció, partint del seu entorn més immediat per arribar a la comprensió d'aspectes d'àmbit internacional.
EDUCACIÓ PER A LA CONVIVÈNCIA
Es treballen totes les qüestions relacionades amb les relacions personals i els possibles conflictes entre els alumnes. Es pretén un ensenyament actiu, oferir una proposta de valors i actituds que conformin un codi de convivència i la participació activa i responsable dels alumnes en l’organització i funcionament de l’escola.

Es descriuen situacions d’interès dels propis alumnes per tal d'ajudar-los a trobar solucions a temes de rellevància i ser font de propostes de millora del funcionament de l’escola. Els alumnes poden expressar les seves opinions dins d’un espai de temps anomenat torn de paraules. Aquest procés conclou amb uns acords que són escrits pel seu compliment.

Educació en la tecnologia de la informació
La tecnologia de la informació té com a objecte el tractament de la informació, en forma de textos, nombres, imatges, so o altres senyals, i inclou principalment la creació, la recollida, l’emmagatzematge, l'organització, el processament, la presentació i la comunicació d'aquesta informació emprant diversos mitjans tecnològics i audiovisuals.
Educació en la diversitat intercultural

Quan diferents grups culturals coexisteixen, podem parlar de multicultura o pluricultura, que només esdevindran d'intercultura si s'arriba a un cert grau d'interrelació i intercanvi. Com a tònica general caldrà afavorir la mútua coneixença entre els individus dels diferents col·lectius i promoure actituds d'acostament i de respecte.

Educació per al consum

Reflexionar sobre el fet del consumisme (comprar per comprar o comprar per necessitat) i educar per a l'anàlisi crítica de la publicitat, donant a conèixer els drets i els deures del consumidor.
Donar punts de referència, informar i desenvolupar l'esperit crític com a tres grans eixos d'una educació per a aprendre a ser consumidors racionals. Educar per al consum significa fer persones amb hàbits conscients, crítics i responsables davant el fet del consum.

Educació per a la no discriminació per raons de sexe
Partint de la premissa que totes les persones tenen igualtat d'oportunitats, i treballant per a la consolidació d'hàbits no sexistes (no tan sols en l'àmbit mental, sinó també incidint en actituds quotidianes reflectides en les conductes i en el llenguatge), la coeducació ha d'afavorir que els nens i les nenes desenvolupin totes les seves potencialitats individuals per a arribar a un ensenyament no marcat pel gènere ni condicionat per les expectatives de comportament social assignades a cada sexe. La igualtat, doncs, haurà de sumar valors i característiques de tots dos gèneres.
Educació medioambiental
Educar per a adquirir hàbits de reciclatge i maneres de relacionar-se amb l'entorn (casa, escola, barri, localitat...) per a no deteriorar-lo. Responsabilitzant-se i comprometent-se personalment en la millora i respecte del medi ambient en general.
Educació cívica: els hàbits

A nivell d'escola, treballem una sèrie d'hàbits que considerem bàsics perquè faciliten la incorporació d'unes habilitats socials elementals i afavoreixen una convivència més harmoniosa. La nostra tasca educativa se centrarà en:
- Assolir hàbits de comportament, higiene, alimentació i salut.
- Procurar que cada infant s'accepti tal com és, afavorint l'autoestima i la superació personal.
- Recollir hàbits d'ordre, de polidesa , d'higiene, d'alimentació, de salut i de relació i anar treballant-los al llarg de tot el curs, mostrant especial atenció en que els nens i les nenes no estiguin condicionats per estereotips sexistes.