Benvingut al web d'iniciació als problemes amb nombres fraccionaris

Objectius del web

1. Orientat als alumnes del darrer curs de Primària i primer cicle d'ESO.

2. Ajudar-te en la comprensió de la resolució de problemes, on apareixen els nombres fraccionaris, a partir de problemes resolts.

3. Donar-te unes eines senzilles perquè puguis resoldre els problemes amb fraccions, tant els que hi ha proposats com d'altres.

Aspectes orientatius de navegació pel web

Hi ha 4 nivells organitzats de menor a major dificultat i per colors: verd, groc, taronja i blau.

Hauràs de clicar els botons del menú per accedir als diferents nivells on, després d'una introducció, podràs passar als problemes resolts, que es troben al submenú de l'esquerra de cada pàgina i, que com veuràs, són numerats.

Els problemes resolts, alguns no arriben a ser-ho però hi són per tal que agafis confiança i dominis les fraccions, segueixen una estructura que és bàsica a l'hora de resoldre qualsevol problema sigui del tipus que sigui:

• una primera part on es treballa l'enunciat per tal d'entendre'l bé,
  • una segona part on es planteja la manera de resoldre'l i la posterior resolució, que combina la representació gràfica amb el càlcul numèric,
  • i una darrera part on abans d'escriure la resposta cal comprovar-la.

Tots els problemes, en general, es poden resoldre seguint camins diferents. El que és realment molt important és que els resolguis.
  Al web estan resolts d'una manera possible i l'autor deixa les portes obertes per a què puguis escollir altres maneres i mètodes de resolució.

Una vegada hagis entès els problemes proposats de cada nivell, podràs accedir a les activitats proposades, amb la solució, i als webs per practicar.

Per poder fer els problemes s'aconsella treballar amb fulls que tinguin quadrícules, t'aconsello dibuixar paral·lelograms, i per assegurar-ne els càlculs, pots clicar a calculadora i accediràs a la calculadora wiris.

A l'apartat webs tens l'adreça a la meva pàgina de recursos pèr al primer cicle d'ESO que et permetrà practicar.

Tens un enllaç a la viquipèdia i un altre a un directori de pàgines.

Per acabar, amb la teva col·laboració pots contactar amb l'autor per tal d'aportar millores al web per tal d'enriquir-lo a l'adreça:   eseguro@xtec.cat

Anar al principi de la pàgina
     Clica al nivell verd per començar
     Autor: Enric Seguró i Capa           resolució mínima 1024 x 768 px