BALL DE POLLETS AMB CLOSCA
L'audició que fem servir d'aquest fragment musical és una versió d' Isao Tomita a on es poden escoltar d'una manera molt clara els diferents animals que intervenen. Aquest són: els pollets, la gallina i el gat.
Argument:
Expliquem als infants que uns pollets que acaben de sortir de la seva closca estan tan contents que juntament amb la seva mare, la gallina, es disposen a ballar, però... hi ha un gat que els està observant i que de sobte decideix perseguir-los. Els pollets i la gallina hauran de ser molt ràpids, perquè potser el gat... atraparà algun pollet o gallina!
Què necessitem?
L’enregistrament de l’audició i l’equip per reproduir-la.
Aquí podeu escoltar la versió d' Isao Tomita amb el reproductor del Windows Media
El suport de l’audició està visualment identificat per la caràtula, un dibuix fa referència a l’obra musical que conté a dins. D'aquesta manera els nens identifiquen amb més claredat l'audició que anem a escoltar.
No es necessita cap element representatiu, els nostres gestos seran els encarregats de donar vida als personatges.
Com fem l'activitat?
Seiem tots a terra en rotllana. La mestra serà la que donarà el model dels gestos i els infants els imitaran. Quan ho han fet diverses vegades, ja relacionen cada so de l'animal amb el gest corresponent, tot i no veure a l'adult.
Els pollets: els representem amb les mans com si fossin el bec, obrint i tancant cada vegada que els escoltem a l'audició.
La gallina: la representem amb els braços flexionats enganxats al cos i obrint i tancant com si fossin les ales cada cop que escataina.
El gat: avancem el nostre cos una mica cap endavant i amb les mans fem veure que volem atrapar un pollet o la gallina.
L'Asul fent el gest del pollet. Hi ha un moment en el fragment, en què els pollets s'allunyen, per això la direcció que prenen els seus braços, mans i ulls. Després quan la música es fa més viva, tornen cap al centre.