Informe de l'activitat
 
Dades de l'activitat:
 
8033020552 Assessorament en TIC per a centres de primària
Coordinador/Formador: F. Xavier Bertomeu Sabaté
Sessió:S2

CEIP Mestre Marcel·lí Domingo
av. Pare Romanyà, s/n
Roquetes
 
Planificació dels continguts de l'assessorament A01 a impartir durant el curs 2004-05 als assistents
Sessió presencial 1
Tipologia de la sessió
Organització/gestió
Temes a tractar
-Presentació dels participants.
-Concreció dels objectius assessorament.
-Aspectes formals, mecanismes de comunicació amb l'assessor.
-Entrar en matèria: -Quin hardware i quin software tenim a l'escola?;- Qui va a l'aula i com ens organitzem? ; - Com organitzem les NNTT a l'escola?
-Pràctica de correuweb i programa de correu. Obrir bústia, respondre,etc.
Tasques no presencials
-Enviar missatge a l'assessor amb resultats debat per cicles de article assenyalat.
Mes de realització
Octubre
Sessió presencial 2
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
-Comentari t.n.p.
-Concretar llistats, catalogació, fitxatge, etc. del hardware i software del centre
-Quin objectiu volem aconseguir quant a l'organització de les NNTT a l'escola?
- Presentació del document.
Tasques no presencials
-Llegir el document TIC, debatre’l en cicles i seqüenciar-lo. Enviar missatge a l'assessor amb el resultat.
Mes de realització
Octubre
Sessió presencial 3
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
-Posada en comú del treball no presencial pendent de la sessió anterior.
-Programari educatiu del centre. Selecció de materials. Criteris de selecció i classificació.
-Proposta de redacció de document TIC adaptat a la nostra escola.
Tasques no presencials
- Reflexió per cicles del que es ve fent fins ara en relació al referents bàsics en TIC's i redacció definitiva del document TIC adaptat a la nostra escola.
- Continuar amb la classificació dels materials educatius existents a l'escola, elaboració de fitxes identificatives.
Mes de realització
Novembre
Sessió presencial 4
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
- Comentari i esborrany definitiu document TIC a la nostra escola i debat dels acords presos a la sessió no presencial anterior.
- Exemples de planificació, temporització, programació d'aula-cicle
Tasques no presencials
-Debat en cicles i presa de decisió sobre programació d'aula-cicle.
Mes de realització
Novembre
Sessió presencial 5
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
Acabar la classificació de materials existent.
- Internet: navegació, correu electrònic, edu 365, ... comentari i pràctica online.
Tasques no presencials
- Acabar la redacció de fitxes identificatives dels materials educatius.
- Pràctica de correu electrònic enviant a l'assessor un document amb possibles activitats a realitzar amb els alumnes referent a Internet.
- Pràctica amb els alumnes d'una d'aquestes activitats d’Internet.
Mes de realització
Desembre
Sessió presencial 6
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
- Comentari de les activitats proposades a la sessió no presencial i de les realitzades amb els alumnes.
- Ànalisi del programari d'edició gràfica i edició de text, posada en comú de l’ús en els diversos cicles d’aquest programari i exemples de noves propostes.
Tasques no presencials
- Crear activitats amb els programes analitzats durant la sessió adreçades als alumnes de cada un dels cicles.
- Posada en pràctica d'una d'aquestes activitats.
- Tramesa a l'assessor de la valoració de l'activitat posada en pràctica amb els alumnes.
Mes de realització
Gener
Sessió presencial 7
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
- Comentari de les activitats realitzades durant la sessió no presencial.
- Recerca de recursos i activitats aplicables a l'àrea de Matemàtiques.
- Començar a elaborar, per cicles, la programació d'activitats de la citada àrea, tenint en compte els objectius curriculars i les Competències Bàsiques TIC.
Tasques no presencials
- Continuar amb la programació d'activitats de l'àrea de Matemàtiques.
- Aplicació pràctica d'una d'aquestes activitats a l'aula amb els alumnes.
- Tramesa de la valoració d'aquesta pràctica a l'assessor.
Mes de realització
Gener
Sessió presencial 8
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
- Comentari de les pràctiques realitzades durant la sessió no presencial.
- Posada en comú de les activitats programades per veure repeticions d'activitats, utilització de programes, ...
- Programació de noves activitats, si calen.
- Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC.
Tasques no presencials
- Redacció definitiva de la programació d'activitats d'aquesta àrea.
- Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius.
- Tramesa a l'assessor de les tasques fetes.
Mes de realització
Febrer
Sessió presencial 9
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
- Comentari i posada en comú de les activitats realitzades durant la sessió no presencial.
- Recerca de recursos i activitats aplicables a les àrees de Llengua Catalana, Llengua Castellana i Llengua Anglesa.
- Començar a elaborar, per cicles, la programació d'activitats de les citades àrees, tenint en compte els objectius curriculars i les Competències Basiques TIC.
Tasques no presencials
- Continuar amb la programació d'activitats de les àrees de Llengua Catalana, Llengua Castellana i Llengua Anglesa.
- Aplicació pràctica d'una d'aquestes activitats a l'aula amb els alumnes.
- Tramesa de la valoració d'aquesta pràctica a l'assessor.
Mes de realització
Febrer
Sessió presencial 10
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
- Comentari de les pràctiques realitzades durant la sessió no presencial.
- Posada en comú de les activitats programades per veure repeticions d'activitats, utilització de programes, ...
- Programació de noves activitats, si calen.
- Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC.
Tasques no presencials
- Redacció definitiva de la programació d'activitats d'aquestes àrees.
- Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius.
- Tramesa a l'assessor de les tasques fetes.
Mes de realització
Març
Sessió presencial 11
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
- Recerca de recursos i activitats aplicables a les àrees de Coneixement del Medi Social i natural.
- Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC.
Tasques no presencials
- Tramesa de les programacions i de la valoració de la pràctica amb els alumnes a l'assessor.
- Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius.
Mes de realització
Març
Sessió presencial 12
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
- Comentari i posada en comú de les activitats realitzades durant la sessió no presencial.
- Recerca de recursos i activitats aplicables a les àrees de Plàstica, Música, Educació Física, ....
- Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC.
Tasques no presencials
- Aplicació pràctica d'una d'aquestes activitats a l'aula amb els alumnes.
- Tramesa de les programacions i de la valoració de la pràctica amb els alumnes a l'assessor.
- Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius.
Mes de realització
Abril
Sessió presencial 13
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
- Planificació a curt i llarg termini de la informàtica a l'escola.
- Com s'avalua la informàtica a l'escola? Donar orientacions.
- Comentari i valoració de les activitats realitzades a l'aula amb els alumnes.
Tasques no presencials
- Discussió dels temes presentats a la sessió presencial. Presa d'acords respecte a aquests temes.
Mes de realització
Maig
Sessió presencial 14
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
– Planificació i organització dels recursos: materials (manteniment i adquisició de hardware i software) i humans (coordinador d'informàtica, comissió d'informàtica, col·laboradors per a tasques puntuals...).
- Objectius informàtics: revisió.
Tasques no presencials
- Distribució, si cal, dels objectius informàtics de l'escola segons com hagi anat la revisió.
Mes de realització
Maig
Sessió presencial 15
Tipologia de la sessió
Marc general
Tipologia de la sessió
Currículum i TIC
Temes a tractar
- Posada en comú de les activitats no presencials i prendre els acords pertinents al respecte d'aquestes.
- Anàlisi del Pla Anual per tal de veure si queden reflexats els acords presos durant l'Assessorament.
- Anàlisi de les actuacions a curt i llarg termini.
Tasques no presencials
cap
Mes de realització
Maig
Aspectes generals
Recordeu que hi ha una sessió, amb l'equip directiu i la comissió d'informàtica al mes de setembre del curs següent, un cop finalitzat l'assessorament per la recollida de la planificació elaborada per al centre i la realització de la memòria.
Observacions, comentaris, suggerències…
Les sessions de 2 hores seran distribuides:
30' comentari tnp.
60' treball de grup, discussió, elaboració, comentari del contingut de la sessió.
30' per proves amb programari a l'aula d'informàtica, recerca de documentació o informació sobre el tema tractat a diversos mitjans (cd-rom, Internet, etc.)