|
|
Informe de l'activitat |
|
Dades de l'activitat: 8033020552 Assessorament en TIC per a centres de primària Coordinador/Formador: F. Xavier Bertomeu Sabaté Sessió:S2 CEIP Mestre Marcel·lí Domingo av. Pare Romanyà, s/n Roquetes |
|
Planificació dels continguts de l'assessorament A01 a impartir durant el curs 2004-05 als assistents | |
Sessió presencial 1 | |
Tipologia de la sessió |
Organització/gestió |
Temes
a tractar |
|
-Presentació dels participants. -Concreció dels objectius assessorament. -Aspectes formals, mecanismes de comunicació amb l'assessor. -Entrar en matèria: -Quin hardware i quin software tenim a l'escola?;- Qui va a l'aula i com ens organitzem? ; - Com organitzem les NNTT a l'escola? -Pràctica de correuweb i programa de correu. Obrir bústia, respondre,etc. |
|
Tasques
no presencials |
|
-Enviar missatge a l'assessor amb resultats debat per cicles de article assenyalat. | |
Mes de realització |
Octubre |
Sessió presencial 2 | |
Tipologia de la sessió |
Marc general |
Temes
a tractar |
|
-Comentari t.n.p. -Concretar llistats, catalogació, fitxatge, etc. del hardware i software del centre -Quin objectiu volem aconseguir quant a l'organització de les NNTT a l'escola? - Presentació del document. |
|
Tasques
no presencials |
|
-Llegir el document TIC, debatre’l en cicles i seqüenciar-lo. Enviar missatge a l'assessor amb el resultat. | |
Mes de realització |
Octubre |
Sessió presencial 3 | |
Tipologia de la sessió |
Marc general |
Temes
a tractar |
|
-Posada en comú del treball no presencial pendent de la sessió anterior.
-Programari educatiu del centre. Selecció de materials. Criteris de selecció i classificació. -Proposta de redacció de document TIC adaptat a la nostra escola. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Reflexió per cicles del que es ve fent fins ara en relació al referents
bàsics en TIC's i redacció definitiva del document TIC adaptat a la nostra
escola. - Continuar amb la classificació dels materials educatius existents a l'escola, elaboració de fitxes identificatives. |
|
Mes de realització |
Novembre |
Sessió presencial 4 | |
Tipologia de la sessió |
Marc general |
Temes
a tractar |
|
- Comentari i esborrany definitiu document TIC a la nostra escola i debat
dels acords presos a la sessió no presencial anterior. - Exemples de planificació, temporització, programació d'aula-cicle |
|
Tasques
no presencials |
|
-Debat en cicles i presa de decisió sobre programació d'aula-cicle. | |
Mes de realització |
Novembre |
Sessió presencial 5 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
Acabar la classificació de materials existent. - Internet: navegació, correu electrònic, edu 365, ... comentari i pràctica online. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Acabar la redacció de fitxes identificatives dels materials educatius. - Pràctica de correu electrònic enviant a l'assessor un document amb possibles activitats a realitzar amb els alumnes referent a Internet. - Pràctica amb els alumnes d'una d'aquestes activitats d’Internet. |
|
Mes de realització |
Desembre |
Sessió presencial 6 | |
Tipologia de la sessió |
Marc general |
Temes
a tractar |
|
- Comentari de les activitats proposades a la sessió no presencial i de
les realitzades amb els alumnes. - Ànalisi del programari d'edició gràfica i edició de text, posada en comú de l’ús en els diversos cicles d’aquest programari i exemples de noves propostes. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Crear activitats amb els programes analitzats durant la sessió adreçades
als alumnes de cada un dels cicles. - Posada en pràctica d'una d'aquestes activitats. - Tramesa a l'assessor de la valoració de l'activitat posada en pràctica amb els alumnes. |
|
Mes de realització |
Gener |
Sessió presencial 7 | |
Tipologia de la sessió |
Marc general |
Temes
a tractar |
|
- Comentari de les activitats realitzades durant la sessió no presencial. - Recerca de recursos i activitats aplicables a l'àrea de Matemàtiques. - Començar a elaborar, per cicles, la programació d'activitats de la citada àrea, tenint en compte els objectius curriculars i les Competències Bàsiques TIC. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Continuar amb la programació d'activitats de l'àrea de Matemàtiques. - Aplicació pràctica d'una d'aquestes activitats a l'aula amb els alumnes. - Tramesa de la valoració d'aquesta pràctica a l'assessor. |
|
Mes de realització |
Gener |
Sessió presencial 8 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
- Comentari de les pràctiques realitzades durant la sessió no presencial. - Posada en comú de les activitats programades per veure repeticions d'activitats, utilització de programes, ... - Programació de noves activitats, si calen. - Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Redacció definitiva de la programació d'activitats d'aquesta àrea. - Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius. - Tramesa a l'assessor de les tasques fetes. |
|
Mes de realització |
Febrer |
Sessió presencial 9 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
- Comentari i posada en comú de les activitats realitzades durant la sessió
no presencial. - Recerca de recursos i activitats aplicables a les àrees de Llengua Catalana, Llengua Castellana i Llengua Anglesa. - Començar a elaborar, per cicles, la programació d'activitats de les citades àrees, tenint en compte els objectius curriculars i les Competències Basiques TIC. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Continuar amb la programació d'activitats de les àrees de Llengua Catalana,
Llengua Castellana i Llengua Anglesa. - Aplicació pràctica d'una d'aquestes activitats a l'aula amb els alumnes. - Tramesa de la valoració d'aquesta pràctica a l'assessor. |
|
Mes de realització |
Febrer |
Sessió presencial 10 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
- Comentari de les pràctiques realitzades durant la sessió no presencial. - Posada en comú de les activitats programades per veure repeticions d'activitats, utilització de programes, ... - Programació de noves activitats, si calen. - Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Redacció definitiva de la programació d'activitats d'aquestes àrees. - Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius. - Tramesa a l'assessor de les tasques fetes. |
|
Mes de realització |
Març |
Sessió presencial 11 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
- Recerca de recursos i activitats aplicables a les àrees de Coneixement
del Medi Social i natural. - Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Tramesa de les programacions i de la valoració de la pràctica amb els
alumnes a l'assessor. - Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius. |
|
Mes de realització |
Març |
Sessió presencial 12 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
- Comentari i posada en comú de les activitats realitzades durant la sessió
no presencial. - Recerca de recursos i activitats aplicables a les àrees de Plàstica, Música, Educació Física, .... - Començar la relació d'aquestes activitats amb els objectius curriculars i amb els objectius TIC. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Aplicació pràctica d'una d'aquestes activitats a l'aula amb els alumnes. - Tramesa de les programacions i de la valoració de la pràctica amb els alumnes a l'assessor. - Continuar i acabar amb la relació i la redacció de les activitats amb els objectius. |
|
Mes de realització |
Abril |
Sessió presencial 13 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
- Planificació a curt i llarg termini de la informàtica a l'escola. - Com s'avalua la informàtica a l'escola? Donar orientacions. - Comentari i valoració de les activitats realitzades a l'aula amb els alumnes. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Discussió dels temes presentats a la sessió presencial. Presa d'acords
respecte a aquests temes. |
|
Mes de realització |
Maig |
Sessió presencial 14 | |
Tipologia de la sessió |
Compet. bàsiques |
Temes
a tractar |
|
– Planificació i organització dels recursos: materials (manteniment i adquisició
de hardware i software) i humans (coordinador d'informàtica, comissió d'informàtica,
col·laboradors per a tasques puntuals...). - Objectius informàtics: revisió. |
|
Tasques
no presencials |
|
- Distribució, si cal, dels objectius informàtics de l'escola segons com hagi anat la revisió. | |
Mes de realització |
Maig |
Sessió presencial 15 | |
Tipologia de la sessió |
Marc general |
Tipologia de la sessió |
Currículum i TIC |
Temes
a tractar |
|
- Posada en comú de les activitats no presencials i prendre els acords pertinents
al respecte d'aquestes. - Anàlisi del Pla Anual per tal de veure si queden reflexats els acords presos durant l'Assessorament. - Anàlisi de les actuacions a curt i llarg termini. |
|
Tasques
no presencials |
|
cap | |
Mes de realització |
Maig |
Aspectes generals | |
Recordeu que hi ha una sessió, amb l'equip directiu i la comissió d'informàtica al mes de setembre del curs següent, un cop finalitzat l'assessorament per la recollida de la planificació elaborada per al centre i la realització de la memòria. | |
Observacions,
comentaris, suggerències… |
|
Les sessions de 2 hores seran distribuides: 30' comentari tnp. 60' treball de grup, discussió, elaboració, comentari del contingut de la sessió. 30' per proves amb programari a l'aula d'informàtica, recerca de documentació o informació sobre el tema tractat a diversos mitjans (cd-rom, Internet, etc.) |