Mediació escolar  
 
mediació  

Durant el curs 2006-07, el Col·legi Sagrada Familia va començar un nou projecte: introduir la mediació dintre de l'espai educatiu.

Per això l'any passat es va realitzar un curs de Mediació escolar que ens va donar les eines per conèixer quines son les tècniques i què podem fer per posar en pràctica la mediació com a mètode de resolució de conflictes. Aquesta formació específica va anar dirigida solament al professorat.

Aquest curs 2006-07 ja passem a la pràctica real.


¿Què cal saber sobre la mediació escolar?

  • Té per objectiu educar la convivència.
  • Suposa una aportació a la cultura del diàleg, el consens i la pau.
  • Ajuda a crear idea de grup.
  • S'aprèn a escoltar, a reflexionar, a implicar-se en el millora del propi entorn (participació emocional).
  • Els nois o noies desenvolupen habilitats per fer front per si mateixos als conflictes que, de manera natural, viuran al llarg de la seva vida.
  • El mediador no jutja, no té poder.