f i l o sofart

diÀleg: matar animals

El professor va llegir als alumnes un text que parlava sobre l´impacte humà sobre la fauna del planeta. I va formular una pregunta per a que els alumnes donessin la seva opinió; la pregunta era la següent:

Quan matar animals és un crim i quan és una necessitat?

En l’aula hi va haver un breu silenci quan Sebastián va respondre:

-Es una necessitat quan obtenim alguna cosa per satisfer necessitats bàsiques.

-Matar animals per alimentar-se es una necessitat bàsica? –va preguntar-li en Ian. Sebastián respongué:

-Si.

-I matar animals per fer abrics de pell? –insistí Ian.

-Si.

Aleshores hi va haver un enrenou a causa de la discussió dels alumnes, i l’Alexander va dir sobreposant-se al soroll:

-No és una necessitat bàsica, perque podem obtenir roba d’altres maneres.

-Exacte.- el recolzà Ian

-Ja però, quan tu mates a un animal no ho fas només per la pell, també aprofites la seva carn -respongué Sebastián a l’argument de l’Alexander.

Aleshores en Christian va dir:

-Qui et diu que la gent aprofita la carn i que no cacen només per la pell?

-Ja, però jo no he dit que tothom ho faci; es clar que si només es per la pell es un crim i està malament.- va respondre Sebastián.

-Però hi ha moltes persones que maten per altres motius com, per exemple, per diversió, perquè hi ha masses o perquè son una amenaça.-va dir Ian.

-Matar perque hi ha masses com per exemple una plaga està be, perquè són una amenaça també…-deia en Christian quan Ian el va interrompre.

–Però si són una amenaça hi ha altres solucions com per exemple capturar-los i fer-los un espai aïllat i suficientment gran per a que estiguin bé.

-Home…mmm…si, també és una solució. Però no podem anar aïllant a tots els animals del seu àmbit. -Digué en Christian.

-No ha dit tots els animals; només alguns, es a dir els suficients. –va aclarar l’Alexander.

-Quan saps que son suficients? Jo crec que mai està bé matar els animals. Simplement ho fem de vegades per necessitat. El millor es intentar no matar innecessàriament i a poder ser evitar matar-los.

–Després del discurs d’en Ian tots es van posar d´acord amb ell i així va concloure el diàleg.

Isaac Obradors Prats 1batx-A