Procediments

1. Obtenció i anàlisi d'informació.

1.1. Observació directa.

1.1.1. Reconeixement visual d'obres d'Art.

1.1.1.1. Descripció dels objectes observats.

1.1.1.2. Anàlisi dels objectes observats.

1.1.1.3. Anàlisi de la configuració dels objectes observats.

1.1.2. Ordenació jerárquica dels elements observats.

1.2. Observació indirecta.

1.2.1. Reconeixement d'imatges reproduïdes (diapositives, llibres, CD-ROM, Webs d'Internet, etc).

1.2.2. Aplicació dels conceptes temàtics pertinents (estils, vocabulari artístic,etc).

1.2.3. Exercicis d' interpretació d'imatges.

1.3. Informació escrita.

1.3.1. Consulta d'enciclopèdies i títols diversos de caràcter general o monogràfic (a l'abast dels alumnes) en les biblioteques escolars o locals.

1.3.2. Consulta de repertoris d'imatges (en llibre, diapositiva, video, CD-ROM o web, a Internet).

1.3.3. Consulta de models d'anàlisi de les obres d'Art (arquitectura, pintura i escultura).

1.3.4. Us d'Internet.

1.4. Accés a informació per mitjans informàtics.

1.4.1. Elaboració de la informació mitjançant un processador de textos.

1.4.2. Utilització de la informació de bases de dades (CD-ROMSs d'Art, etc).

1.4.3. Us d'Internet.

1.5. Lectura i interpretació d'estadístiques i gràfics.

1.5.1. Us d'esquemes visuals i esquelets estructurals de les obres d'Art.

1.5.2. Interpretació d'esquemes visuals i esquelets estructurals de les obres d'Art.

1.6. Interpretació de documents escrits i visuals.

1.6.1. Us de textos i imatges com a font d'informació i d'estudi.

1.6.7. Us d'informació d'Internet.

2. Comprensió i aplicació de la informació.

2.1. Aplicació de la metodologia d'anàlisi de les obres a d'altres casos, en els que hi procedeix fer exercicis d'analogia.

2.2. Participació en la confecció col.lectiva de descripcions, establiment d'idees mares, confecció d'esquelet estructural, de les obres d'art objecte d'estudi.

2.3. Elaboració de treballs monogràfics.

2.3.1.Elaboració d' exercicis d'analogia sobre obres d'art segons el model proposat.

2.3.2. Confecció escrita de les parts de la metodologia proposada de caràcter verbal: descripció, idees mares.

2.3.3. Exposicions orals sobre alguna de les pautes de la metodologia proposada: descripció, idees mares.

2.4. Elaboració d'esquelets estructurals.

2.5. Elaboració de síntesis.

2.5.1. Elaboració de resums a partir de les idees tractades a classe.

2.5.2. Treballs de composició i síntesi, relacionant els continguts tractats amb pretensió interpretativa i conclusiva.

2.5.3. Elaboració de textos on es posi en relació les dades conceptuals amb les perceptuals (empatia d'Art i Història).

2.5.4. Elaboració de resums de contingut corresponent a una unitat didàctica, usant el vocabulari propi de la Història de l'Art.

3. Confecció de gràfics.

3.1. Interpretació i confecció d'esquelets estructurals i esquemes de composició, de base perceptual o conceptual.

3.2. Confecció de pàgines web.