Catalogació i Anàlisi Material
   
2.1. Catalogació.

El primer pas en un treball de Resposta a l'Art ve donat per

la Catalogació; deriva de la nostra necessitat d'individualitzar

la imatge concreta (amb la que hem de tractar) de totes les

altres; és tracta d'iniciar un procés d'inclusió dins el nostre

univers vital.

és precís establir la denominació de la peça, el nom de

l'autor, si és conegut, i la seva ubicació actual, descrivint,

sempre que sigui possible, l'entorn al que es troba.

També cal dir el gènere (pintura, arquitectura...); en

ocasions és possible ressenyar el número de catáleg que aquesta

obra té dins d'una col.lecció.

Així doncs, la catalogació és un procés d'individualització,

registrant nosaltres l'existència precisa de l'objecte de la

nostra atenció.

2.2. Análisi Material.

En segon lloc cal establir les condicions materials de la

nostra imatge, que en molts casos queda prácticament integrada a

la catalogació.

És tracta de conèixer els materials amb els que s'ha fet, el

seu estat de conservació, les restauracions que, eventualment,

s'han efectuat, les mutilacions i transformacions sofertes,

etcétera.

Cal referir-se a les mesures de la peça: el coneixement de

les dimensions és fonamental per apropar-se a una imatge per que

les reproduccions que tenim distorsionen totalment la nostra

percepció: una caixa de relíquies en forma de temple pot semblar

tan gran com una església real..., les mides de les pintures es

modifiquen a les reproduccions (per raons práctiques). Cal fer

notar als alumnes la diferència que hi ha entre la imatge

vertadera i las que ells manegen a classe.

Cal procurar, quan sigui possible, aportar documents que

permetin la comprensióde l'estructura material de l'objecte: les

parts que la integren, les alteracions efectuades, etc... La

imatge existeix, no queda limitada a la reproducció: és tracta

d'un objecte que está a algun lloc, exhibit de forma concreta i

amb unes mides precises.

També cal explicar la tècnica usada per l'artista.