Context
   
2.6. Context.

El coneixement del context justifica l'existència específica

de la Història de l'Art; en plantejar una opció de síntesi entre

perspectives diverses, atorguem una funció important a l'aspecte

contextual, pel seu valor intrumental, summatiu, per arribar a

una apreciació completa de l'obra en qüestió.

Sovint les dades contextuals són de difícil consulta i

d'accés árid, pel que han de ser objecte d'un treball

d'adaptacióper part del Professor.

Així, el Professor donará als alumnes les dades contextuals

que siguin necessaris per a la completa comprensió de la peça:

datació, senyalant clarament el tipus de Societat i Economia que

generen la imatge, biografia, naturalesa de l'encárrec,

referències al client, etc...; a vegades será molt difícil la

recopilació d'aquestes dades i aquesta fase del treball podria

ser molt puntual.

Les referències estilístiques (Gòtic, Barroc,

Estructuralisme) o conceptuals, de pattern (com la planta d'un

temple, la tipologia d'un retrat, etc....), també s'han de

plantejar en aquest moment i, en bastants casos, poden ser

l'objecte d'exercicis per part dels alumnes, mitjançant

comparacions de la imatge proposada amb d'altres.