2.6. Context. El coneixement del context justifica l'existència específica de la Història de l'Art; en plantejar una opció de síntesi entre perspectives diverses, atorguem una funció important a l'aspecte contextual, pel seu valor intrumental, summatiu, per arribar a una apreciació completa de l'obra en qüestió. Sovint les dades contextuals són de difícil consulta i d'accés árid, pel que han de ser objecte d'un treball d'adaptacióper part del Professor. Així, el Professor donará als alumnes les dades contextuals que siguin necessaris per a la completa comprensió de la peça: datació, senyalant clarament el tipus de Societat i Economia que generen la imatge, biografia, naturalesa de l'encárrec, referències al client, etc...; a vegades será molt difícil la recopilació d'aquestes dades i aquesta fase del treball podria ser molt puntual. Les referències estilístiques (Gòtic, Barroc, Estructuralisme) o conceptuals, de pattern (com la planta d'un temple, la tipologia d'un retrat, etc....), també s'han de plantejar en aquest moment i, en bastants casos, poden ser l'objecte d'exercicis per part dels alumnes, mitjançant comparacions de la imatge proposada amb d'altres. |