Vocabulari

Mass Media

Són els mitjans de comunicació de masses.

Al Món som molta gent. Vivim en grans ciutats, o prop d'elles. Tenim una economia industrial.

Els mitjans de comunicació estan adaptats a aquesta situació. Abans tot s'havia de fer a ma, o s'imprimia amb dificultat; no havia cinema ni televisió, només teatre. Ara els diaris tiren cada dia centenars de milers d'exemplars; les notícies arriben també per la televisió a milions de persones.

L'Internet pot arribar també a gent més diversa, en diferents llocs del món, simultàniament i a tothora.

WARHOL: Díptic de Marylin Monroe (1962), oli sobre tela, Tate Gallery, Londres. A: HUGHES: The Shock of the New, 350.

L'artista presenta una star del cinema, coneguda arreu del món, tan repetida com una ampolla de Coca-Cola. La pinta com si estigués feta en una fotocòpia o amb la impressió bruta dels diaris. Warhol ens vol presentar un paisatge de la nostra realitat, no les muntanyes, el cel i els arbres sino les llums, i els nostres miradors i perspectives. I és un món lleig, brut, repetititiu, sense cap toc personal.