El Guerrer Jove de Riace: Síntesi  
   
Contraposició

Aquesta contraposició també està a l’esquema corporal del Guerrer i és el del cos humà: les dues meitats unides per l’eix sagital (vertical), contràries i iguals, van repetint cada part (òrgans, com l’ull, i membres, com el braç).

Hi ha d’altres elements de contrast: un, entre el cos i el cap al damunt; també la diferent disposició dels cabells (llisos i subjectes per la cinta o solts i arrissats); un altre l’havien de donar les armes, per la seva forma (plana i rodona, l’escut, i estreta i llarga, l’espasa), us (d’atac i defensa) i disposició als braços (estés el de l’espasa i el de l’escut doblegat).

La posició dels membres també és un altre element de contraposició: l’home doblega una mica la cama i el braç esquerres, estenent els altres, mirant a la dreta; aquesta contraposició als membres del cos, trencant la simetria, va ser usada pels escultors grecs per expressar la impressió de naturalitat i equilibri amb una mica de moviment, s’anomena contrapposto i els artistes l’han fet servir de llavors.