Art del Renaixement
 


De: ADAMS: The Methodologies of Art.

El David de bronze.(c. 1440).

La victòria de David sobre Goliat predica la llibertat de Florència, atacada pels Ducs de Milà; en un context cristià, és anàloga al triomf de Crist sobre el Mal. Donatello li dona un caràcter juvenil, inquietantment sexual, fins i tot afeminat o, al menys, andrògin, fidel a la seva reputació personal que es tambè una referència al Neoplatonisme del moment: al Fedre, es diu que el déu de l’Amor protegeix als soldats platònics (és a dir, homosexuals).

Ja a la narració bíblica, les ànimes de David i Jonatà (fill de Saul), unides en la seva amistat adolescent, evoquen eventualment la homosexualitat. A més, la ploma vertical que puja des del casc de Goliat fins la part interior de la cuixa de David indica un intercanvi eròtic entre víctima i vencedor. David somriu i fa que els seus dits juguin amb la barba i bigoti del gegant.




webmaster