Objectius Generals Trobem 10 Objectius Generals. Aquests, si els comparem amb els LOGSE, també 10, veiem 6 molt semblants i altres 4 són més difícils de fer-los coincidir. |
Blocs de Continguts Continuem amb 5 blocs de continguts però amb certs canvis de nom i contingut:
|
Les 8 Competències Bàsiques Tenim 8 Competències que hem de treballar des de la nostra àrea i són: |
Aportacions de l'Educació Física Des de la nostra àrea contribuim al desenvolupament de totes les competències bàsiques essencialment amb unes més que d'altres; i unes són intrínseques en la tasca diària. El currículum parla de contribuir essencialment, col·laborar però no va més enllà i trobem que alhora de programar és important tenir en compte a quines Competències estem aportant quelcom en aquella Unitat que apliquem. |
Continguts del Cicle Inicial En aquest nou currículum els continguts d'Educació Física de cada cicle s'organitzen en els 5 Blocs.
La connexió entre continguts d'àrees diverses mostra les diferents maneres de tractar una mateixa situació i dóna un sentit més ampli als conceptes i n 'afavoreix la comprensió. |
El desenvolupament del Currículum Els continguts de l'àrea plantegen educar mitjançant el moviment, afavorint el desenvolupament de capacitats físiques i habilitats tècniques que permetin resoldre de forma creativa i segura els diferents reptes de la vida quotidiana. Tamnbé potencien la millora de la qualitat de vida, amb l'adopció d'hàbits de salut i higiene personal, i l'adquisició d'una major consciència de les possibilitats del propi cos. |
Les Competències Bàsiques
Vuitena sessió del grup on hem modificat la plantilla que teniem per treballar les unitats didàctiques i les hem adaptat a la LOE, és a dir, hem suprimit els apartats del continguts per un individual, continuem amb els Objectius però els anirem revisant i lligant amb els generals d'etapa. A més hem afegit tres apartats nous (Competències bàsiques, Connexions amb altres àrees i Criteris d'avaluació). Per finalitzar contiuem tenint els apartats d'activitats d'aprenentatge i avaluació.
En definitiva hem tingut en compte els nous canvis curriculars:
- Objectius generals d'etapa
- Competències bàsiques de l'educació obligatòria
- Objectius generals de l'àrea i de l'etapa
- Competències bàsiques de l'àrea
- Continguts del cicle
- Criteris d'avaluació
En la següent sessió continuarem modificant les unitats de programació segons el nou currículum.

