ORIENTACIONS DIDÀCTIQUES

Aquesta unitat didàctica està pensada per a alumnes de 2n. curs de cicle mitjà i cicle superior.

Per dur-la a terme, els alumnes haurien de començar directament per l'apartat d'activitats d'aprenentatge.

Haurem d'insistir molt en la importància de la lectura prèvia abans de començar a clicar a qualsevol lloc per veure que passa . En un gran nombre d'activitats d'avaluació ( no als formularis) s'ha tractat l'error de manera que el nen/a pugui entendre el perquè s'equivoca, de manera que les errades ( no sempre ) també els podem servir per aprendre.

Començant per una fitxa d'avaluació inicial hauran d'anar desenvolupant tota la unitat per finalment tornar a aquesta mateixa fitxa i comprovar allò què hagin après.

Entre aquest principi i final trobaran activitats de diversos tipus : interpretar textos , completar formularis , relacionar imatges i textos, interpretar gràfics de barres, donar opinions, etc.

Els formularis els hauran d'imprimir i serviran als professors com indicadors del nivell d'aprenentatge adquirit per l'alumne. Serà el moment , en el cas que no siguin del tot satisfactoris, de fer entendre als alumnes la conveniència de tornar a refer les activitats.

Les respostes, sempre que siguin tancades, són d'autocorreció de manera que avancin amb la seguretat de fer-ho bé.

Temporalització.

Com a suggeriment podríem indicar que la unitat es podria desenvolupar en dos o quatres sessions , depenent del nivell dels alumnes:

  1. Dues sessions
    1. Rius i Rius1 amb totes les pàgines relacionades amb elles
    2. Riuscatalans
  2. Quatre sessions
    1. Rius i les seves pàgines
    2. Rius1 i les seves pàgines
    3. Rius catalans fins a decideix
    4. locarius i les seves pàgines