AVALUACIÓ 

D´UNA WEBQUEST

 
 

   

 

           NOM de la WEBQUEST:  JUAN RAMÓN JIMÉNEZ

           URL: http://www.juntadeandalucia.es/averroes/sanwalabonso/wqyct/wq_jrj/portada.htm

           NOM DE L´AVALUADOR: XAVIER GONZÁLEZ ROVIRA       DATA5-6-2006

 

1.     Pàgina inicial

si/no

               Hi ha  el nom de la WebQuest

               Indica l´ àrea o àrees

               Aconsella els nivells més adequats

               Hi consten els noms dels  autors

 

2.        Introducció

 

               Hi ha una pregunta, repte o problema

no

               És breu i clara.

               Intenta atraure, motiva.

 

2.        Tasca

 

               És  clara, marca el camí de l´aprenentatge.

               Concreta el producte final.

               Es requereix un pensament d´alt nivell per construir el nou aprenentatge.

No

               Els papers, rols, estan en consonància amb el tema, són creïbles.

               Proporcionen  perspectives diverses des de les quals estudiar el tema.

               Especifica  bé com s´han d´agrupar els alumnes I les responsabilitats de  

               cada  un al llarg del  procés

 

  

4.     Procés

 

               Els recursos són adequats  (qualitat, actualitzats, nivell, idioma..)

               Es proporcionen  suports en els moments necessaris  per a

               l´aprenentatge

 

5.    Avaluació

 

               S´ inclou un model d´avaluació amb definició concreta i graduada

               dels criteris i dels aspectes que s´avaluaran.

               Es preveu com es donarà a conèixer als alumnes des del principi de           

               la WQ

No

 

   

6. Conclusió

 

             Hi ha un vincle clar amb la introducció?

         Es reflexiona sobre com s´ha realitzat tot i el que s´ha après?

No

         Suggereix com aquests aprenentatges es podrien aplicar a altres

         qüestions o àmbits?

No

         Es preveu donar al producte una finalitat més enllà de les aules?

No

 

                    RECOMANABLE   SI   AMB les precisions següents:

 

 

COMENTARIS DE L´AVALUADOR

  1. Hi ha alguns problemes de redacció, especialment un ús molt incorrecte de les comes que s’hauria de corregir. Sento ser un obsés de la correcció lingüística. Crec, de totes maneres, que els professors de llengües haurien de tenir una mica més de cura en la presentació i difusió dels seus treballs.
  2. La WQ preveu una visita guiada a Moguer, el poble de Juan Ramón Jiménez, tot i no ser imprescindible per elaborar la feina (els biògrafs són també els guies de l’excursió).
  3. Des d’un punt de vista intern, la WQ està molt ben dissenyada, tant pel que fa a la presentació gràfica com a les diverses parts de la mateixa. Les tasques són assequibles i prou interessant, donada la repartició en quatre papers (o “rols”): biògrafs, poetes, investigadors i periodistes.
  4. El procés, amb els recursos que proporciona, és també molt acurat. Cada un dels “rols” té les seves fons d’informació.
  1. Una de les tasques, de totes maneres, em sembla bastant difícil per nois i noies tant joves (parlem d’alumnes de primària): la creació d’un sonet. Poden ensenyar-se les regles, veure el funcionament intern, però tenir la inspiració per a fer-ho amb una mica de correcció ja és més difícil.
  2. Hi ha dues avaluacions, la personal i la del professor. A aquesta última, es valoren només quatre ítems segons la tasca s’hagi fet bé, regular o malament). Personalment, prefereixo aquestes avaluacions senzilles davant de les més freqüents rúbriques o plantilles d’avaluació desmesurades.