<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%> Documento sin título

Indica la funció del llenguatge que predomina en cada cas i justifica la resposta:

  1. Cada dia que passa comporta un increment de cinc minuts en la insolació.
  2. Compri'n tres i pagui'n dos.
  3. Què vol dir “menjar i beure a discreció”?
  4. L'illa de Buda es troba al delta de l'Ebre.
  5. Digui? (contestant al telefon)
  6. “I roda el carro com un tro de guerra” (Jacint Verdaguer).
  7. Ai, pobra! Sempre està de pega...
  8. A l'observatori de Ben Viure el termòmetre indica dos graus negatius.
  9. El mot japonès “Karaoke” vol dir “orquestra buida”.
  10. “De genollons, genollons, collia, collia; de genollons, genollons, collia codonys”.

 

  Indica la funció del llenguatge que predomina en cada cas i justifica la resposta:

  1. Plou, però plou poc.
  2. Dóna'm el llapis, si us plau.
  3. Aquesta setmana s'està revisant la legislació laboral.
  4. Què vols dir quan dius “niciesa”?
  5. Quin fàstic de pel·lícula!
  6. Quants cops hauré de repetir que em deixis en pau?
  7. En fí...sí...ja veus.
  8. Hi ha un anticicló al nord-est d'Irlanda.
  9. Hola, bon dia. Què tal?
  10. Quin dia, noi!

 

Indica la funció del llenguatge que predomina en cada cas i justifica la resposta:

  1. Quin cap de setmana!
  2. Surt durant el cap de setmana i que et toqui l'aire.
  3. Quan dic que no hi ha “gaire” pa, vull dir que ja no n'hi ha gens.
  4. Què em sents?... Escolta'm.
  5. En Pere està fet de bona pasta.
  6. Això és magnífic!
  7. Bé. Ja n'hi ha prou! No tornis altra vegada.
  8. No diguis blat que no sigui al sac i ben lligat!
  9. Tinc una gran il·lusio per fer el batxillerat.
  10. Som-hi nois!

 

Indica la funció del llenguatge que predomina en cada cas i justifica la resposta:

  1. Aquest cap de setmana ha plogut.
  2. Que em sents?...Sí...el cap de setmana...
  3. Demà, porteu el diccionari de sinònims i antònims.
  4. “Per una flor de romaní/l'amor daria;/per una flor de romaní/l'amor doní.” (Josep Carner)
  5. Correcte... correcte... correcte...
  6. Aquest llibre de llengua té més de dues-centes pàgines.
  7. El SN i el SV són els components bàsics de l'oració.
  8. Una dona de Terrassa ha tingut quadrigèmins.
  9. Vés-te'n. Fora!
  10. La paraula “comitè” porta accent greu.

 

Indica la funció del llenguatge predominant en cada oració i justifica la resposta:
•  Avui el sol ha sortit a les set hores i disset minuts.
•  Cargol és un mot agut.
•  N'éstic ben fart!
•  Sí,… digues!... Sí… T'escolto!
•  Què vol dir “fer mans i mànigues”?
•  Setze jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat.
•  Aquest matí ha plogut a les comarques del nord de Catalunya.
•  Comprin'n tres i pagui'n dos!
•  Estic fet pols!
•  Surt immediatament d'aquí!

  Indica la funció del llenguatge que predomina en cada frase:
•  Pere, porta'm el llibre de Tecnologia, si us plau.
•  Els dígrafs gu , qu , ll , ny no se separen.
•  Sí? Em sents? Escolta! Sóc la Irene.
•  Estic molt amoïnada pel Marc, que encara no ha arribat.
•  Adéu-siau, turons, per sempre adéu-siau.
•  Banyoles és al Pla de l'Estany.
•  Quin mal de queixal!
•  Jaume, no cridis tant!
•  Un plat pla ple de pebre negre està.
•  Els accents diacrítics serveixen per diferenciar paraules.

Indica la funció del llenguatge que predomina en cada cas:
•  Correcte... correcte... correcte
•  Aquest llibre de llengua té més de dues-centes pàgines.
•  Demà, porteu el diccionari de sinònims i antònims.
•  Tinc una gran il·lusió per fer el batxillerat!
•  No diguis blat fins que sigui al sac i ben lligat.
•  Quin llibre més ben escrit!
•  La mallerenga d'aigua es coneix en llatí com a Parus palustris .
•  Sí... sí.... sí... d'acord!
•  Aquest llibre val dues mil pessetes.
•  Ara sortiu per la porta de darrere.

 

Indica la funció del llenguatge que predomina en cada cas:
•  El llapis és groc.
•  Escolta'm!
•  Plou.
•  Oi que m'entens?
•  Com es diu en català: “tèxtil” o “textil”?
•  Em fa mal el braç.
•  Vols bols?
•  No el toqueu.
•  En cap cap cap el que cap en aquest cap.
•  Avui és festa!