El grup

Aprofitant que les característiques del grup d'alumnes que cursen el Batxillerat de Ciències de la Salut a l'IES de Pallejà aquest curs 2002-03 podíem fer un itinerari amb desplaçament amb vehicle particular i que, a més, disposavem de lloc per montar la base d'operacions amb un preu molt econòmic, vàrem programar una estada als Pirineus amb l'objectiu d'estudiar sobre el terreny diverses problemàtiques mediambientals: espais protegits, edificis sostenibles, morfologia glaciar, allaus, particularitats dels embassaments, ... i una estació meteorològica, la de Sort, amb explicació detallada i entusiasta per part del seu responsable: Ramon Baylina. També varem aprofitar el recorregut des de Pallejà fins Espot per explicar les diverses unitats de relleu de Catalunya i les particularitat que tenen les vies de comunicació entre les diferents àrees del Principat.

L'estada als Pirineus va fer-se al terme municipal d'Espot, més concretament a peu de l'estació d'Espot Esquí, a 1500 metres d'altura.

La sortida es realitzà els dies 17, 18, 19 i 20 d'octubre del 2002, va estar organitzada per el Departament de Ciències Experimentals de l'IES de Pallejà i dirigida, com ja hem dit, als alumnes de 2n de batxillerat que cursen la matèria de Ciències de la Terra i del Medi Ambient.

Dels cinc alumnes matriculats van fer la sortida quatre:

Alberto Carreras,
Laia Baizan,
Sandra Soriano, i
Sandra Vega

Els professors acompanyants, els dos del Departament de Ciències Experimentals vàren, ser:

Vega Martínez, i
Germán Bermell