Pensament
dels infants
2-7
anys
|
Estratègies
|
- Egocèntric,
dificultat de situar-se en el punt de vista dels altres. Creu que el
seu punt de vista és únic i no necessita justificació.
|
- Escoltar altres opinions.
- Integrar altres opinions
a la pròpia.
- Adornar-se'n que hi ha diferents
opinions, i que poden ser complementàries i/o sumatives, no necessàriament
excluients.
- Argumentar les repostes,
perquè si o perquè no.
|
- Fenomènic,
centra l'atenció en un aspecte que destaca i no pot tenir en
compte d'altres a la vegada.
Exemple: Un/a nen/a admet
que dos recipients siguin iguals i tinguin la mateixa quantitat d'aigua,
però nega aquesta equivalència, quan davant d'ell es
tira l'aigua d'un d'aquests recipients en d'altre més ample
i baix.
|
- Observar canvis i processos
|
|
- Atrevir-se a fer hipòtesis
- Eleccions d'instruments
de búsqueda d'informació
|
|
- Recollir conclusions de
la feina
- Reflexionar sobre el procès
de treball.
- Anar destriant allò
que creiem saber d'allò que hem verificat com a cert.
|
- Pensament màgic:
- Animisme, dotar
de vida als essers inanimats.
Exemple: La lluna
ens empaita!
- Intencionalisme,
dotar d'intenció a essers i objectes.
Exemple: Cadira dolenta
que m'ha fet caure!
- Artificialisme,
totes les coses estan
fetes per algú.
Exemple: Quan plou
és que algú tira galledes d'aigua des del cel.
|
- Delimitar els elements fantàstics
d'un tema, dels elements reals.
- Jugar per experimentar la
franja que separa la realitat de la fantasia.
- Crear e inventar en contextos
lúdics
|
Projectes |