ROSASSES

CEIP Joan Coret ( Badalona )

Geno Roig Gafas Responsable del taller

 
OBJECTIU DE L'ACTIVITAT
 
Crear Rosasses, partint de l'observació dels bells vitralls rodons de les catedrals gòtiques. Fomentar el treball cooperatiu, amb la finalitat d'arribar a una predicció del nombre de línies d'una Rosassa complexa, portant a terme una comprovació que ens dura fins la generalització.
 
OBJECTIUS CURRICULARS
 

Reconèixer les seqüències numèriques punts d'una circumferència per formar una vidriera.

Realitzar una composició i buscar l'equilibri de les formes.

Manipular i utilitzar amb correcció les eines i els instruments adequats a cada tècnica.

Apreciar de manera sensible l'entorn i el mon de les formes.

Mostrar curiositat i inquietud per experimentar.

Mostrar inclinació d'interrogar-se.

 

DESCRIPCIÓ

Observació de vitralls rodons de les catedrals per el.laborar el disseny d'un vitrall.

Després de veure aquestes rosasses. Quantes línies has tingut que dibuixar per fer-les?

Dibuixa les línies a partir dels punts que hi han marcats sobre la circumferència.

PROCEDIMENT

Parteix d'un dels punts, utilitzant un color diferent per les línies que surten de cada punt, repeteix el procediment en tots els punts.

Dades que has de recollir:

  • Nombre de punts de la circumferència.
  • Nombre de línies de cada color, 4(blaves) + 3(vermelles) + 2 (verdes) + 1(lila)= 10 línies.
  • Passen pel centre.

Recollida de les dades de tots els alumnes en una taula.

Analitzar el resultats i cercar la resposta. Una rosassa de 15 punt quantes línies té?

Per poder arribar a respondre. Una rosassa de "n" punts quantes línies té?

( n-1) + ( n-2) +....... + 1

 

 
Material : Circumferències amb els punts marcats. Regles. Retoladors de colors. Taula per la recollida de dades.
 
ROSASSES FETES PELS ALUMNES
 
 
 
Pàgina inicial