Fets,
conceptes i sistemes conceptuals
|
|
Saber
el nom de la comarca on es viu. |
|
Assenyalar
i reconèixer alguns dels elements que conformen el relleu:
rius, muntanyes, serralades, llacs,... |
|
Descriure
i situar les varietats climàtiques comarcals. |
|
Distingir
els diferents paisatges naturals de la comarca. |
|
Distingir
les nocions de: natalitat, mortalitat, creixement, migració,
immigració. |
|
Indicar
els principals trets de la població de la comarca i la seva
evolució. |
|
Conèixer
les principals tipologies de paisatges. |
|
Descriure
diferents tipus de treball productiu i de serveis. |
|
Descriure
els trets fonamentals dels processos de producció, principals
productes i producció en l'agricultura i ramaderia comarcal. |
|
Indicar
les principals activitats econòmiques de la localitat i les
de la comarca. |
|
Iniciar-se
en el coneixement d'alguns fets, esdeveniment, tradicions, personatges,...
relacionats amb les principals celebracions i costums comarcals. |
Procediments
|
|
Reconèixer
i localitzar la comarca pròpia en un mapa de comarques de Catalunya. |
|
Interpretar
un mapa de relleu de la comarca. |
|
Identificar
l'època de l'any en què s'ha fet una fotografia segons
els aspectes climàtics. |
|
Anàlisi
del curs d'un riu. |
|
Anàlisi
de la distribució territorial de la població. |
|
Col·leccionar
mostres i elements variats referits a l'entorn natural i social. |
|
Ampliar
el vocabulari referent a termes relacionats amb la geografia i la
història. |
|
Formular-se
preguntes, qüestions i hipòtesis durant i després
d'observacions. |
Actituds,
valors i normes
|
|
Adquirir
consciència de la fragilitat del paisatge de muntanya i la
necessitat de conservar-lo. |
|
Sentir-se
corresponsable de l'estat en què es troba l'entorn natural
a les comarques de muntanya. |
|
Rebutjar
les accions que deterioren les aigües dels rius. |
|
Comprendre
la necessitat d'augmentar les precaucions en el trànsit viari
en cas de gel i neu. |
|
Comprendre
que el contacte amb gent diferent que comporta el turisme facilita
el coneixement i el respecte mutus. |
|
Copsar
l'estètica que tenen determinades manifestacions del patrimoni
històrico-artístic. |
|
Interès
per les presentacions acurades de les feines fetes. |
|
Practicar,
progressivament, les normes de presentació de treballs personals
o col·lectius. |