TÈCNIQUES D'ESTUDI

ACTIVITAT 4

Avalua el següent text: Exemple de mala presentació

Ves anotant totes les errades de:

1. Presentació formal
  2. Ortografia i paraules mal escrites
  3. Planificació del contingut.
Els Enginyers Agrícoles que són? Tècnics

Per parlar d'ells cal fer-o amb ordre i per parts, parlaré de que fan, com s' estudia, on es pot estudiar, quines qualitats es necessiten i quines sortides professionals hi ha.

Primer. Per poder estudiar aixòs'ha d' aprovar el BUP i el COU, o bé tenir més de 25 anys per fer les proves d'accés a la Universitat, o bé tenir la Formació Professional de segon grau aprovada en l'especialitat Agrària. Que fa l'Enginyer Tècnic Agrícola ? Doncs assessora ssora la manera de produir millor tant els vegetals com els animals. Així s' aconsegueix un bon aprofitament de les terres i de la producció animal. Millora els mètodes de cultiu i la manera de criar animals. També millora els regadius, els canals i tot el que fa referència a l' alimentació de les panaes, sia aigua ó 2ón. els adobs.

També preveu les plagues i prepara coses per a desinfectar els camps. També sap com fer que els productes agrícoles s'industrialitzin, els envasos i els conservants, també ha de saber podar i empaltar plantes i coses de flors. En últim lloc, també ha de saber de flors i jardins, els seus estudis duren tres cursos i ha de fer un treball de fi de carrera. Per ser bo s'ha de saber molta matematicai tenir bona capacitat d' analisi i síntesi.

A Barcelona i ha tres especialitats 1°. Explotacions 28.- Jardineria i horts 3°.- Indústria

agrícola. La 1ª de totes també es fa a Lleida i a Girona. També s'ha de tenir qualitats físiques, força, habilitat per a poder podar i fer servir eines. Després d' estudiar els tres anys i tenir el títol es pot accedir a fer d'Enginyer Superior Agrònom a Lleida fent un curs d' adaptació i després el 4rt. i 5e de la noba carrera. També t'han d'agradar les "mates" i el càlcul i no diem les coses de la naturalesa. Les sortides o els llocs on es pot trobar feina són molts i variats per exemple:

1. Empreses d'alimentació.
2. Empreses de la llet.
3. Empreses de conserves de verdures.
4. Cooperatives.
5. Explotacions agràries.
6. Organismes oficials.
7. Generalitat de Catalunya, Ajuntaments.
8. Ensenyar en escoles o universitats.
9. Despatx propi.
10.Factories de peix, etc., etc.

Els estudis de l'Enginyer Tècnic Agrònom són molt importants i barregen la teoria i la practica. Cal tenir bona memòria.
Per exemple, estudien àlgebra i càlcul peró també jardineria i la fermentació, també l' anglès i genètica. Cal agafar sempre en els estudis les opcions de Ciències així a l'hora d'escollir entre Ciències o Lletres sempre s' escollirà Ciències.