Perfil professional
El perfil professional del títol de tècnic o tècnica en sistemes microinformàtics i xarxes queda determinat per la
competència general, les competències professionals, personals i socials, i les capacitats clau que s’han
d’adquirir, i per la relació de qualificacions del Catàleg de qualificacions professionals de Catalunya incloses en
el títol.
Competència general
La competència general d’aquest títol consisteix a instal·lar, configurar i mantenir sistemes microinformàtics,
aïllats o en xarxa, així com xarxes locals en petits entorns, assegurant-ne la funcionalitat i aplicant els
protocols de qualitat, seguretat i respecte al medi ambient establerts.
Competències professionals, personals i socials
Les competències professionals, personals i socials d’aquest títol es relacionen a continuació:
a) Determinar la logística associada a les operacions d’instal·lació, configuració i manteniment de sistemes
microinformàtics, interpretant-ne la documentació tècnica associada i organitzant els recursos necessaris.
b) Muntar i configurar ordinadors i perifèrics, assegurant-ne el funcionament en condicions de qualitat i
seguretat.
c) Instal·lar i configurar programari bàsic i d’aplicació, assegurant-ne el funcionament en condicions de qualitat
i seguretat.
d) Replantejar el cablejat i l’electrònica de xarxes locals en petits entorns i la seva connexió amb xarxes d’àrea
extensa, canalitzant a un nivell superior els supòsits que així ho requereixin.
e) Instal·lar i configurar xarxes locals cablejades, sense fil o mixtes, i la seva connexió a xarxes públiques,
assegurant-ne el funcionament en condicions de qualitat i seguretat.
f) Instal·lar, configurar i mantenir serveis multiusuari, aplicacions i dispositius compartits en un entorn de
xarxa local, atenent les necessitats i requeriments especificats.
g) Realitzar les proves funcionals en sistemes microinformàtics i xarxes locals, localitzant i diagnosticant
disfuncions per comprovar i ajustar el funcionament.
h) Mantenir sistemes microinformàtics i xarxes locals, substituint-ne, actualitzant-ne i ajustant-ne els
components per assegurar el rendiment del sistema en condicions de qualitat i seguretat.
i) Executar procediments establerts de recuperació de dades i aplicacions davant fallades i pèrdues de dades en
el sistema per garantir la integritat i disponibilitat de la informació.
j) Elaborar documentació tècnica i administrativa del sistema, complint les normes i reglamentació del sector,
per al seu manteniment i l’assistència al client.
k) Elaborar pressupostos de sistemes a mida complint els requeriments del client.
l) Assessorar i assistir el client, canalitzant a un nivell superior els supòsits que ho requereixin per trobar
solucions adequades a les necessitats d’aquest.
m) Organitzar i desenvolupar el treball assignat mantenint unes relacions professionals adequades en l’entorn
de treball.
n) Mantenir un esperit constant d’innovació i actualització en l’àmbit del sector informàtic.
o) Utilitzar els mitjans de consulta disponibles, seleccionant-ne el més adequat en cada cas per resoldre en
temps raonable els problemes que es presentin.
p) Aplicar els protocols i normes de seguretat, qualitat i respecte al medi ambient en les intervencions
realitzades.
q) Complir amb els objectius de la producció, col·laborant amb l’equip de treball i actuant conforme als
principis de responsabilitat i tolerància.
r) Adaptar-se a diferents llocs de treball i noves situacions laborals originats per canvis tecnològics i
organitzatius en els processos productius.
s) Resoldre problemes i prendre decisions individuals seguint les normes i procediments establerts definits
dintre de l’àmbit de la seva competència.
t) Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de les relacions laborals, d’acord amb la
legislació vigent.
u) Gestionar la seva carrera professional, analitzant les oportunitats d’ocupació, autoocupació i aprenentatge.
v) Crear i gestionar una petita empresa, realitzant un estudi de viabilitat de productes, planificació de la
producció i comercialització.
x) Participar de forma activa en la vida econòmica, social i cultural, amb una actitud crítica i responsable.
y) Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les comunicacions bàsiques en els circuits d’una
empresa del sector informàtic.
Capacitats clau
Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions
de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització de treball, de
responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
Tornar
|