HISTÒRIA
2on
Batxillerat
Normes d’avaluació
Prof.
Isabel Pérez
Temari : Història
d’Espanya i Catalunya moderna i contemporània.
Metodologia:
Es donaran apunts. El llibre serà un manual de l’alumnat que es
comentarà a classe. Es faran exercicis del llibre i altres segons els temes i
de diferents tipus, es comentaran mapes i gràfics, es faran comentaris de text,
i treballs. Es reforçarà amb material multimèdia.
Criteris d’avaluació:
- Exàmens: 70 %
- Treballs: 20 %
- Activitats de classe: 10 %
Els exàmens poden
estar constituïts de preguntes objectives i/o comentaris de text, mapes,
gràfics...
- El nivell de comprensió o captació d’un concepte i l’habilitat que
es demostri en la resposta.
- La comprensió que l’alumnat mostri dels conceptes clau del curs i
la seva habilitat en l’ús del material de què hagi disposat per
demostrar-lo, així com la capacitat per a buscar aquest material.
- La qualitat del raonament i les habilitats que es mostrin en
relació amb la Història, més que la memòria o habilitat d’escriure molt,
que es valorarà en tant que constitueixi una vàlida explicació en relació
al que es pregunta.
- El coneixement de dades en preguntes en les que els seus objectius
no siguin simplement recordar més coses es valorarà en els
casos que s’ajusti a la pregunta d’acord amb aquests objectius.
- Buscar respostes que demostrin habilitat per a captar conceptes i
raonar deductivament.
- La capacitat de l’alumnat per a comprendre les limitacions del
material de les fonts històriques, així com per a interpretar-lo i
valorar-lo.
- Els intents realitzats per a captar els conceptes es consideraran
positius.
- Presentació de treballs i altres activitats, així com la seva
adequació al format pre-establert.
Objectius generals de l’assignatura
- Tenir el bagatge històric, cultural, econòmic i social suficient
per a comprendre els canvis que es produeixen a la societat actual.
- Conèixer l’entorn com a resultat de la interrelació entre l’ésser
humà i el medi.
- Entendre en què consisteixen les societats d’Antic Règim i
capitalistes i les particularitats de com es va fer la transició al
capitalisme i la revolució liberal a l’estat espanyol.
- Relacionar els conflictes i reajustaments d’ordre intern generats
pel procés de consolidació, difusió i crisi de l’estat liberal amb
l’ascens i internacionalització del sistema capitalista.
- Distingir les idees i moviments darrera dels conflictes i de
l’evolució de la mentalitat de la societat moderna i contemporània a
l’estat espanyol.
- Interpretar la importància de la tecnologia i el pensament
científic en el marc de la industrialització.
- Utilitzar el mètode científic. Ser capaços d’interpretar textos,
gràfics, etc.
- Desenvolupar el sentit crític i la tolerància vers als altres.