Quadern

Weblog compartit, amb anotacions d'en Joan, la Pepa, la Mercè, la Immaculada, la Trini i la Laura.









Weblog Commenting by HaloScan.com


 Bitacoras.com


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
28.4.03
 
Aqui trobareu una sèrie de webs per 1r d'ESO de CCNN amb un comentari. En principi són per treballar amb pissarra digital.
M'han demanat que faci un llistat semblant per Adults. Ja us el faré arribar quan l'acabi.


25.4.03
 
M'he baixat un programa que es diu Inspiration ( http://www.aulasconsoftware.extendnow.com/) aquesta és en castellà, jo me l'he baixat de la pàgina anglesa. Es per fer mapes conceptuals pero amb alumnes està pensat de forma més visual, gràfica i fàcil.


24.4.03
 
RECURSOS: Programes "educatius" (1)
- Internenes.com
- http://www.hormiga.org/nuevo/Educacion_y_Ciencia/


 
RECURSOS: PORTALS EDUCATIUS (1)
- educar.org - El portal latino de la educación. Entre altres temes: El origen de las cosas / Inventos, el sistema solar y Planeta ecològico
- Microsoft Educación Es pot trovar algun recurs (lliçó, truc,...) que pot ser interessant a tenir en compte.


 
BANC DE RECURSOS: Imatges i Clip Arts (2)
- Banco de Imágenes - Stock profesional de imágenes - Contenido actual de la base de datos: 6714 imágenes en 253 temas. Les imatges en baixa resolució es poden utilitzar gratuitament.
- Matton -- the creative worl Cara a la venda a professionals.
- ACI Digital le ofrece una galería de más de 1000 imágenes entre clip arts y estampas con motivos litúrgicos, devocionales y catequéticos. Sense comentaris.
- Banco de Imágenes Médicas Cualquier imagen relacionada con la Medicina tendrá sitio en estas páginas: tanto desde la vertiente científica, propia de la Ciencia Médica, como desde la vertiente educativa (reflejada en la Historia, el Arte y las fotografías de patologías médicas, por ejemplo, aunque haya más), como de la vertiente lúdica que conlleva toda actividad humana (los dibujos médicos, y el humor, por ejemplo).
- http://www.kidsdomain.com/clip/
- http://www.freefoto.com/index.jsp
- http://www.thekidzpage.com/freekidsclipart/index.htm
- Royalty-Free Clip Art Collection for Foreign/Second Language Instruction. Interessant
- També interessants per a activitats de llengua: UVic's Language Teaching Clipart Library y English Vocabulary Quizzes Using Images


23.4.03
 
M'he apuntat al curs virtual sobre el sistema VRVS de videocomferència. A veure què passa. De moment em sembla que es dispers perquè rebo un munt de missatges al dia.


19.4.03
 
Un resum de les activitats organitzades per l'escola d'adults Els Tarongers durant la 14a. Setmana Cultural es pot trobar aquí. Enguany la Setmana Cultural va ser del 24 al 28 de març.


 
Acabo de implementar una opció de búsqueda a Quadern. Veig que funciona be.
El resultat de les cerques però son les pàgines d'arxiu que contenen el mot que es busca. Per tan un cop localitzada la pàgina d'arxiu el que cal fer és una cerca des del mateix navegador (opció "Cercar en aquesta pàgina").
La cosa pot ser útil si hi ha moltes entrades del Quadern arxivades.
El compte l'he obert a Atomz Search


17.4.03
 
He modificat la pàgina personal.
Ara des de l'index es pot venir al Quadern.
També he incorporat fitxes de treball per a l'etapa instrumental.
A propostes curriculars i didàctiques he penjat:
- INICIACIÓN A LA LECTOESCRITURA: Material Complementario. Letra manuscrita.

- Adivina, adivinanza... Recull d'endevinalles sobre temes diversos: Oficis i professions, animals, la casa, el vestit,... En castellà.

- Pequeñas historias (1) Petites històries de 2 o 3 frases, acompanyades d'una imatge. Estructura sil.làbica V+C // C+V+C. En castellà.


14.4.03
 
BANC DE RECURSOS (1).
- Banc d'Imatges de Geografia, d'història, mapes muts,.... Per "gentilesa" de l'editorial Santillana. Per accedir-hi, cal punxar aqui
- Banc d'Imatges i de Sons. Ara gentilesa del Ministerio de Educación y Cultura


11.4.03
 
Imma he llegit l'article que et va passar en Joan "Learning with technology:using computers as cognitives tools" i és interessant però penso que encara el tema està verd. Vull dir: plantegen que no es tracta tant de fer servir els ordinadors o internet per obtenir informació o per fer el mateix que es fa amb els llibres o amb el paper o llapís (exercicis encara que siguin interactius), sinó que cal fer-los servir com a "eines cognitives" per desenvolupar maneres de pensar de més alt nivell. Què volen dir? els exemples que posen són bàsicament tres: presentar el propi coneixement a través de presentacions multimedia (no es tracta que els profes fem presentacions multimedia sinó ensenyar a l'alumnat a què ells les facin!); fer servir les bases de dades; realitzar mapes conceptuals. Encara que no anomenen les webquest (no sé si perquè és un article relativament antic, 1996?) semblen que van en aquesta direcció.
Quant a les webquest, aquesta adreça sembla interessant http://www.webquestcat.org


10.4.03
 
Els navegadors són un món apart, especialment els "antics". Recomanació: matxaca versions anteriors a Navegador 6 o IE 5.0 amb les més noves: Navegador 7 (o millor Mozilla) i IE6 (o com a mínim IE5.5 perquè el 6 no va amb Win95).
Amb el temps els navegadors han incorporat noves funcionalitats: Java, fulls d'estils CSS, etc que fan que pàgines vistoses no es vegin bé amb versions antigues.


8.4.03
 
Acabo de verificar que l'opció de comentaris que està incorporada en la bitàcola no funciona amb el Navegador Communicator 4.7 que tenim instal.lat a l'escola. Quina relació hi ha amb el tema del Java??? Quines configuracions son les que cal tenir en compte amb un navegador...?


7.4.03
 
Continuo posant-me al dia. He mirat el curs de word d'en Joan i trobo molt interessant l'apartat dels dubtes perquè així tothom va veient els dubtes i els problemes de tothom, també són molt bons els recursos. He mirat també el treball amb el Flash i trobo que potser no és un recurs tant interessant com m'havia semblat al principi.
Pepa


6.4.03
 
He trobat un "An active server pages (ASP) based commenting system for use with a weblog". No se si es millor que els comentaris funcionin en php o en asp. Joan, si ho vols veure ho trobaras aqui


 
Acabo d'aconseguir implementar l'opció de comentaris en els posts. Però no m'acaba d'agradar prou: jo no hi tinc cap mena de control (p.e. no puc esborrar els comentaris xorres de les proves que he fet); hi ha un desfase horari;... sembla, però que l'autor ho té a "l'agenda" per a millorar-ho. He de comunicar-li que el programa BlogOut v1.5 el tinc incorporat al meu Blog???


5.4.03
 
Hola! ja estic aquí de nou! heu fet molta feina però intentaré posar-me al dia. La veritat és que el tema de php nuke veig que té moltes possibilitats encara que no sé encara com posar-les en pràctica i les webquest també. Joan dius que el flash tampoc sembla tant pràctic per fer materials multimèdia i penso que tens raó. Com encara no m'havia posat no sé si començar o no.


 
En la bitácola d'en Feliciano Robles els comentaris tenen relació amb quelcom que s'explica aquí , però com que està en angles,... "de la missa la meitat".


 
Ja sé què passa amb els comentaris. Per a què funcionin cal que el servidor on s'hostatja la bitàcola tingui la possibilitat de fer anar php, asp o cosa similar. Per tant funciona per les pàgines gratuïtes allotjades al propi Blogger (del tipus www.usuari.blogger.com) o per aquelles allotjades en servidors amb els esmentats serveis.
A Xtec, que no ofereix res més que allotjament per a pàgines estàtiques no s'hi poden fer comentaris. Però a miarroba (si aconsegueixes contactar per FTP) hi pots penjar un programet en php que afegeix comentaris; no l'he provat però pot ser interessant.


 
Imma: em passa el mateix que a tu amb l'IE i amb el Navegador. Deu ser cosa del Blogger. Quant als comentaris ho he de mirar. Ja ho volia fer quan en va parlar en Feliciano Robles d'Eduadultos (ell en té) però ara se m'ha girat feina i no m'hi puc dedicar tant.
Però vaig acabant coses: p.ex: el curs de Flash, si voleu veure el meu treball final aneu a la meva pàgina. Funciona al 99%, només queda una coseta que ni el profe, em sembla, no sap com solucionar. També he acabat el curs de word pel 1000enari i tothom ha quedat molt content: no m'estarnya amb la "currada" que hi he fet (si voleu visitar-lo ara podeu entrar-hi). Veureu que el dietari és un weblog, però poc explotat. N'he d'aprendre més.


4.4.03
 
Joan, saps com modificar el "template" per tal d'incloure comentaris a cada "post"???


 
Amb l'IE, els "posts" publicats (és a dir a la part de baix de la pantalla) també tenen "lletres xineses", mentre que amb el Navegador 7.0 tinc "rombes amb interrogants".
Això em passa només després de publicar el post, no quan l'estic escribint. A més, amb el Navegador 7.0 no tinc accés -perque no es visualitzen- els botons/barra d'edició (negreta, itàlica...borrar, cancelar,... i "linkar").


3.4.03
 
Sembla que hi ha una passa de puntets en aquestes pàgines. Cada cop en veig de nous: abans unes lletres xineses, ara un símbol amb un interrogant. Aquests anglesos, com que no tenen accents... I no en sé la solució.
Quant a la barra de desplaçament horitzontal (que és odiosa) és deguda a què la pàgina no està prou ben feta. Cal fixar l'amplada i comprovar que no supera els 800 píxels d'ample (el comú de la majoria de pantalles). Però és que és bastant complicat fer pàgines web ben fetes i sempre queden detalls per resoldre


 
No sé què ha passat però començo a veure els missatges amb tot de quadrets que corresponen a lletres accentuades. Em va semblar veure que et passava el mateix, oi Joan? S'arregla facilment?
Sobre el circulo de circulum tinc poc exit per les complicacions tecniques que suposa que les dones no poden ser tan autonomes com ho son amb el clic (estan clicaddictes!!). Tambe he tingut problemes amb la presentacio de les pagines que em surten els textos de la Paz i la Julia en un format que requereix treballar constantment amb la barra de despalaçament. Amb el Felix no em vaig acabar d'aclarir de com s'arreglava ja que no li passava a ell. Si m'agrada pero la idea de l'escriptura comunicativa que es planteja en tasques com aquesta. Veurem.
Estaria be que aquesta dona s'animes a compartir la seva/nostra tasca, amb l'esforç que representa i ha representat al llarg del temps!


 
Li vaig dir qui hi havíem treballat i li vaig proposar publicar-los a la web un cop estiguessin "en solfa". Em va dir que coneixa a la Pepa d'un postgrau i que potser s'hi posaria en contacte, però em va semblar una mica espantada: vaig tenir la sensació que ens considerava unes "patums" de l'educació d'adults (que fort, no?).
En concret era el tema "Las rebajas" aquell de la nota: "Maria, te he llamado y no estabas..."


 
Ja sabeu que a Circulum hi ha un nou Círculo Virtual "Personajes Personas" amb la Julia Otero y la Paz Padilla?
Està molt animat i hi participa una pila de gent. Mercè: perquè no hi entreu amb les vostres neos? Ja veuràs com es motiven molt.
Per cert, en el curs de word que tot just he acabat una noia m'ha enviat uns "apunts" que no són altra cosa que aquells "temes" de neos que fèiem però posats en "guapo".


2.4.03
 
Al butlletí EDUTEKA - Tecnología de Información y comunicaciones para Enseñanza Bàsica y Media s'hi poden trobar temes interessants sobre aplicacions didàctiques de les TIC. En destaco el tema del mes dedicat a les WebQuest. Una relació dels temes publicats en les diferents edicions es pot veure clicant aquí.


 
L'actualització de la pàgina de la XTEC ens ressenya alguns materials que poden ser interessants per a l'EBA.
Per una banda "Materials TIC per a la ESO", i per l'altra, una revista interdisciplinar (adreçada a l'ESO) sobre Les migracions humanes


1.4.03
 
Sorry,
amb totes les qüestions habituals i les extres (trasbals per la guerra) feia uns dies que no veia que hi ha tantes novetats al quadern. Enhorabona, Joan, per la nova feina i el futur que tens a les mans. He estat mirant algunes de les propostes que feu de blogs i págines que estan bé (Actilingua, JJ Millan) i realment hi ha coses molt interessants. Crec que s'escapa del plantejament del blog però em costa fer-me a la idea de la incorporació d'aquestes propostes als grups concrets amb els que treballo ara, veig que vosaltres 2 ho teniu ja molt clar i a més sabeu com manegar-vos per aquests nous dominis. En un futur proper, espero.