Quadern

Weblog compartit, amb anotacions d'en Joan, la Pepa, la Mercè, la Immaculada, la Trini i la Laura.









Weblog Commenting by HaloScan.com


 Bitacoras.com


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
25.1.04
 
Ja he resolt el misteri de la pàgina del Gassol i Vidal. M'ha contestat el webmestre i m'ha dit que el servidor el tenen ells al centre, noés més que un dels seus ordinadors. I que en ell hi han instal·lat el programari necessari (phpnukeescola) i que per això tenen portal dinàmic. Però no és que Xtec doni suport a aquesta tecnologia, si més no de moment. Potser més endevant.

L'adreça on han han penjat un petit manual per fer aquest tipus de portal més senzill encara. De visita obligada.


22.1.04
 
Aquesta és la pàgina web d'una escola feta amb php nuke i que mostra també tv feta per l'alumna. interessant!


 
Us volia ensenyar una web de centre feta amb php Nuke i que han afegit televisió feta a l'escola: http://ceipgassoividal.xtec.es/


21.1.04
 
Aprofito també per referenciar les Prediccions de Stephen Downes sobre noves tecnologies pel 2004 que va publicar el 30 de desembre passat a OLDaily i que va recollir en castellà la revista Octeto. [La font original, en anglès]


 
De la llista EDUTEC m'ha arribat aquesta aportació:

Por qué las escuelas deben usar exclusivamente software libre
Por: Richard Stallman (*) (**)

Hay varias razones por las cuales todos los usuarios de computadoras deben insistir en el software libre. Le da a los usuarios la libertad de controlar sus propias computadoras --con software propietario, la computadora hace lo que el dueño del software quiere que haga no lo que Ud. quiere que ésta haga. Y le da a los usuarios la libertad de cooperar entre sí, para tener una vida honorable. Esto vale para las escuelas así como para todos.

Pero hay razones especiales que valen para las escuelas.

Primero, el software libre puede ayudar a las escuelas a ahorrar dinero. Aún en los paises ricos, las escuelas están cortas de dinero. El software libre le da a las escuelas, como a otros usuarios, la libertad de copiar y redistribuir el software, de tal modo que el sistema escolar puede hacer copias para todas las computadoras de todas las escuelas. En los países
pobres, esto ayuda a cerrar la brecha digital.

Esta razón obvia, aunque importante, es algo superficial. Y los creadores de software privado pueden eliminar esta desventaja donando copias a las escuelas (cuidado! --una escuela que acepta esta oferta puede tener que pagar
mejoras futuras). Así que veamos las razones profundas.

La escuela debe enseñar a los estudiantes formas de vida que beneficiarán la sociedad como un todo. Ellas deben promover el uso del software libre asi como ellas promueven el reciclaje. Si las escuelas enseñan software libre,
entonces los estudiantes usarán software libre después que ellos se graduen. Esto ayudará a la sociedad como un todo a escapar de ser dominada (extorsionada) por megacorporaciones. Esas corporaciones ofrecen muestras gratis a las escuelas por la misma razón que las compañías tabacaleras distribuyen cigarrillos gratis: para tener niños y adolecentes adictos (1) Ellos no darán descuentos a estos estudiantes cuando se gradúen.

El software libre permite al estudiante aprender como trabaja el software. Cuando los estudiantes alcanzan la adolecencia, algunos de ellos quieren saber todo lo que se necesita saber sobre sus computadoras y sus software. Esa es la edad cuando la gente que será buenos programadores debe aprenderlo. Para aprender a escribir bien software, los estudiantes necesitan leer bastante software y escribir bastante software. Ellos necesitan leer y entender programas reales que la gente verdaderamente usa;. Ellos sentirán mucha curiosidad por leer el código fuente de los programas que ellos utilizan.

El software propietario rechaza su sed de conocimiento, este dice "el conocimiento que Ud. quiere es un secreto--aprender está prohibido!" El Software Libre anima a todos a aprender. La comunidad del software libre rechaza "los hechiceros de la tecnología" que mantienen al público en general en la ignorancia del como trabaja la tecnología; nosotros incitamos a los
estudiantes de cualquier edad y situación a leer el código fuente y aprender tanto como ellos quieran aprender. Las escuelas que usan software libre animarán a avanzar a quienes estén dotados para el software.

La otra razón es aún más profunda que eso. Esperamos que las escuelas enseñen a los estudiantes los hechos básicos, y las habilidades útiles, pero esa no es su tarea total. La misión más fundamental de las escuelas es enseñar a la gente a ser buenos ciudadanos y buenos vecinos-- para cooperar con otros que necesitan de su ayuda. En el área de computadores, esto significa enseñarles a compartir software. Las escuelas primarias, sobre todo, deben decirles, "Si
Ud. trae software a la escuela debe compartirlo con los otros niños". Por supuesto, la escuela debe practicar lo que pregona: todo el software instalado por la escuela debe estar disponible para que sea copiado por los estudiantes, para llevar a casa y luego ser redistribuido.

Enseñar a los estudiantes a usar software libre, y participar en la comunidad del software libre es una lección cívica. También enseña a los estudiantes el papel del modelo de servicio público en vez del de magnates. Todos los niveles escolares deben usar software libre.

(1) La compañía tabacalera RJ Reynolds fue condenada a pagar 15 millones de dolares de multa en el 2002 por haber suministrado muestras gratuitas de cigarrillos en eventos de niños. Ver
http://www.bbc.co.uk/worldservice/sci_tech/features/health/tobaccotrial/usa.htm.

Envíe por favor sus preguntas FSF & GNU a gnu@gnu.org. Hay también otras

Copyright 2003 Richard Stallman. La reproducción exacta y la distribución completa de este artículo está permitida sin regalías, en cualquier soporte siempre que esta nota sea preservada.
__________________
Algunes pàgines d'informació complementària:
- pàgina personal de Richard Stallman
- GNU España


16.1.04
 
He substituit el "script" dels comentaris que hi havia fins ara per un altre, a veure si funciona millor i hi pot haver una millor interactivitat.
També he aprofitat per incorporar-hi un comptador.


13.1.04
 
Començo l'any explicant-vos el treball que he iniciat amb un grup de tarda de l'etapa instrumental 3 de l'escola --> EL NOSTRE DIARI DE CLASSE
L'idea em rondava pel cap i la vaig preparar pel primer trimestre, però he esperat fins ara per a presentar-la al grup i endegar-la (en una altra ocasió us ho explico...).
El nostre diari es diu LLAPIS DE COLORS, i és un weblog inscrit a Blogger
Amb el grup anem a l'aula d'informàtica cada dilluns (dues hores) i per tant serà aquest l'espai i el temps en que treballarem especificament el LLAPIS DE COLORS.
Ahir, dia 15, vam fer la presentació i ja hi ha les primeres publicacions. Sembla que van entendre força la proposta i els/les va motivar bastant.
El treball que proposo dur a terme preten ser variat:
- Tothom pot fer aportacions individuals, sobre els temes que vulgui (personals o no);
- Escriurem/publicarem (la paraula publicar els "enganxa") les reflexions personals que fem sobre temes concrets que jo (o ells) presentarem al grup (p.e. una noticia d'actualitat, la lectura d'un text, unes fotografies,...);
- Escriurem/publicarem coses relacionades amb la "vida de l'escola" i de "la classe": sortides, xerrades, el que anem aprenent,...
Però també busquem una certa interacció. M'explico, la idea és que ens arribin comentaris i/o propostes de fora del grup (dels propis familiars i coneguts, peró millor encara d'altres grups i escoles). Per això hi ha en el diari l'espai "Per contactar amb nosaltres" que és una adreça de correu (elstarongers@mixmail.com)

Referent a les qüestions tècniques, us explico com les he resolt. De moment sembla que no hi ha massa problemes.
- la inscripció de cada persona del grup a LLAPIS DE COLORS, la he fet previament (ells i elles ja s'han trobat inscrites);
- el nom d'usuari/a i la contrassenya he buscat que sigui la mateixa (preferentment només el nom en minúscula, peró en la majoria de casos ha hagut de ser del tipus "pilar-r" si la persona es deia Pilar Ruiz, per exemple)
- per facilitar l'accés i evitar els problemes que sorgeixen a l'hora d'escriure correctament l'adreça URL, he preparat un document .htm que cadascú te al seu disquet de classe amb els enllaços "llegir" (http://llapisdecolors.blogspot.com) i "escriure" (http://www.blogger.com).
Pel que fa a la correcció ortogràfica, hem arribat a l'acord que jo no els corretgiré totes les errades, per tant al diari hi hauran faltes d'ortografia. En el cas que em demanin correcció del text que vulguin publicar, sobretot comentaré els temes de la puntuació i de les separacions de paraules.
Fins aquí el que és i vol ser LLAPIS DE COLORS.
La mateixa proposta está a punt de començar amb un grup de vespre. En aquest cas el diari es dirá EL NOSTRE MOSAIC. Quan s'inicii en faré ressò a Quadern.


8.1.04
 
Com us ha anat l'any!!!!!!
Espero que a tots bé i que començeu amb força.