30.11.05
Historia oral

Aquesta experiència amb la història oral d'un IES em sembla molt interessant. Penso que es podria adaptar a adults.

20.11.05
Indrets emblemàtics del barri

Aquest ha estat el primer treball que hem publicat a Llapis de colors
Es tracta d'un treball en grup, de col.laboració.
L'objectiu era triar un indret o racó del barri, fer-ne unes fotos i un text explicatiu, i per acabar penjar-ho al blog.
Els passos que vam seguir són aquests:
  • Fer els grups. En el nostre cas el nombre de grups va ser condicionat pel número de càmares digitals que disposàvem (4 màquines de fotografies demanades als fills i nets). Per afinitats es van organitzar els grups.
  • Cada grup va triar un indret del barri.
  • Els grups van sortir al carrer a fer les fotos.
  • S'havia d'elaborar el text. Primer parlar i posar en comú els diferents aspectes que es podien incloure en l'escrit. Fer un esborrany. Revisar el text i corregir-lo entre totes les persones del grup.
  • Triar la foto que més agradava .
  • Publicar la foto i l'escrit al blog.
La veritat es que ha sortit força bé, la gent n'està molt orgullosa i hi ha participat la major part del grup classe.
El que més va costar a algun grup va ser trobar la manera d'organitzar-se (no estan massa acostumades a treballar en col.laboració).
Pel que fa als aspectes tècnics tots els grups van necessitar de la meva ajuda ja que encara no tenen prou autonomia per fer la descàrrega de les fotografies i la seva publicació al blog. De tota manera aquestes dificultats no condicionen els resultats.
Tot plegat crec que ha siguit un treball interessant que segurament tornarem a repetir.
Us convido a llegir-los i a fer-hi algun comentari.

16.11.05

Ara han sortit les competències bàsiques de la Informació i la Comunicació a Formació de Persones Adultes. En aquest document es parla de moltes coses, però no concreta quin programari s'ha d'ensenyar en un futur pròxim.
Penso que la majoria d'estudiants que comencen informàtica a casa tenen un ordinador o se'l compren amb el Windows instal·lat, en conseqüència, penso que és millor començar per aquí. Ensenyar el Word, correu electrònic i Internet. A un nivell més alt, és a dir quan dominin l'ordinador, crec que poden aprendre l'Open Office malgrat els costa instal·lar el programa a casa.
No sé que en penseu d'això, que feu a la vostra escola,...
Doneu idees, gràcies!!!!

Base de dades de recursos de FPA

M'han dit que la subdirecció general pensa recolzar que es faci una base de dades de recursos de FPA. En aquest sentit si van proliferant les plataformes moodle en el centres de FPA seria molt interessant que tots els recursos que hi ha en formessin part, no creieu?
Pepa

14.11.05
Els blogs com a diaris de classe col.lectius

Ja us ho podeu suposar, em refereixo a Llapis de colors. Ja fa més d'un mes que hem iniciat les classes i els blogs de l'escola comencen a obrir-se. Dic els blogs, perque La carpeta web també està consolidada i també (amb un estil diferent dels anterior) El nostre mosaic
Des d'aqui us convido a visitar-los i a participar-hi, a vosaltres i als vostres grups. La interacció es fonamental per mantenir-los vius, ja us podeu imaginar els comentaris de les alumnes quan veuen que hi ha qui els ha llegit i els hi ha enviat alguna opinió.

En un altre post, i quan ja estigui publicat, us explicaré el primer treball que hem realitzat i que tenim a l'espera de publicar-se a Llapis de colors.

5.11.05
Programari lliure/propietari

Una de les pors de molta gent per entrar a utilitzar el programari lliure és que no és prou fiable. Se suposa que una cosa gratuïta no ha de ser prou bona. En canvi si un paga allò que obté ha de ser millor (o si més no donarà lloc a una emprenyada més forta si no va).

Estic treballant amb Nvu per editar pàgines web. Fa temps me'l vaig haver de desintal·lar per la quantitat de bugs que hi trobava i que no em deixaven treballar tranquil. Ara que n'ha sortit una versió més nova vaig provar a veure com anava i si havia millorat. I sí, realment ha millorat però encara no és un programa fiable al 100%: de tant en tant no em deixa desar imatges i he de sortir i tornar a entrar. Paciència.

Però l'altre dia em vaig veure obligat a fer servir el pouerpuan que diu aquella per fer una presentació. Estic massa ben acostumat a fer presentacions amb el paquet Beamer de LaTeX on tinc un control absolut del resultat i em vaig trobar amb la desagradable sorpresa que "l'invent" (em nego a dir-li programa) tenia vida pròpia: a vegades adaptava el tipus de lletra a la mida del quadre de text, però a vegades no. De tant en tant em desapareixien les imatges i tornaven a aparèixer. Però el que era incomprensible era que de tant en tant deixava de visualitzar les lletres i només veia ratlletes. Conclusió: havia de sortir i tornar a entrar. Paciència, però emprenyada.

Un rumia i pensa i arriba a la conclusió que ni programari lliure ni propietari, la qüestió és una altra. Hi ha programes que estan acabats i són estables, i n'hi ha d'altres on cal encara molta feina. I el que trobo descarat que et cobrin per un gènere defectuós