Dossier del mestre
Cicle superior. 1999-2000Ordenar una taula segons diferents criteris.
Dades personals dels companys.
Objectius |
Continguts |
Obrir un document. Escriure textos, aplicant diferents formats relatius a alineació, estils de lletra i grandària i tipus de lletra. Ordenar una taula seguint diferents criteris. Copiar una taula. Enregistrar el document sense canviar el nom. Sortir de l'editor de textos. Adonar-se del caràcter provisional i d'esborrany de treball del text amb les eines informàtiques. Adquirir la predisposició a millorar i polir el text. Sistematitzar les funcions treballades en l'editor de textos. Analitzar les implicacions, en el procés d'escriptura, de les eines informàtiques. |
Obertura d'un document. Aplicació a un text de diferents formats relatius a alineació, estils de lletra i grandària i tipus de lletra. Ordenació d'una taula seguint diferents criteris. Còpia d'una taula. Enregistrament del document sense canviar el nom. Sortida de l'editor de textos. Sistematització de les funcions treballades amb l'editor de textos. Presa de consciència del caràcter d'esborrany del treball amb un editor de textos. Predisposició a millorar i polir els treballs. |
Activitats prèvies |
Material de l'alumne |
|
Dossier de treball de la Pràctica 16. Fitxer nomalumne11.doc |
Temporalització: 1 sessió a l'aula informàtica |
Obrir el document nomalumne11
S'ha d'obrir el document nomalumne11, elaborat el dia anterior.
Ordenar la taula alfabèticament pel nom dels alumnes
Si no ho està ja, el primer que s'ha de fer és ordenar la taula alfabèticament per la primera columna, que seria la corrresponent als noms dels alumnes. Per procedir a l'ordenació s'han de seguir les següents rutines:
Ordenar la taula segons altres criteris
Per tal de poder realitzar les diferents ordenacions seguint altres criteris i segons les pautes explicades al punt anterior, cal copiar la taula fins a tenir-ne un total de quatre. D'aquesta manera, l'alumne disposarà de la mateixa llista ordenada de quatre formes diferents. Per copiar-la, el procediment és el següent:
Un cop fetes les diferents còpies, s'han de realitzar les diferents ordenacions. Cal tenir en compte que a cada una d'elles se li ha de posar un títol que especifiqui quin tipus d'ordenació se n'ha fet.
Desar el document
Per desar el document, com que té nom, solament cal clicar la icona Guardar.
Sortir de l'editor de textos
Un cop acabada la feina, cal abandonar l'editor de textos de la forma habitual.
Pàgina elaborada per Joan Anton López. Disseny en col·laboració amb Víctor A. Díaz Calle. 2000