Tornar a la pāgina anterior

Edició de textos i navegació per Internet. Dossier de l'alumne

Cicle superior. 1999-2000

Pràctica 4. FEM-NE UN REPÀS

Observeu el següent text, corresponent a una notícia:

Centenars d'actes commemoratius i lúdics festegen l'efemèride a Catalunya

Campanes, fonts, mans i esport també recorden els Drets Humans

Gestos simbòlics celebren els 50 anys de la Declaració

Vicenç Relats. BARCELONA

A banda dels actes institucionals celebrats al Parlament i al Palau de la Generalitat, Catalunya es va afegir ahir a la commemoració del cinquantè aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans amb diferents actes simbòlics que alhora festejaven l'efemèride i recordaven que arreu del món encara es violen i vulneren molts drets fonamentals de les persones.

A iniciativa de la Comissió Catalana per al 50è Aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, a les dotze del migdia les principals fonts de Barcelona i d'altres localitats van brollar, mentre les esglésies del país protagonitzaven un repic de campanes.

La comissió organitzadora dels actes -formada per una quinzena d'institucions i organitzacions no governamentals i presidida pel dirigent de l'Associació per a les Nacions Unides, Francesc Casares- havia sol·licitat aquests gestos simbòlics a l'Ajuntament de Barcelona i als bisbats del Principat. Es volia significar d'aquesta manera la suma d'esforços fets aquest any en la difusió d'aquell document històric i dels valors que representa. I és que ahir mateix i en tot aquest any són nombroses les conferències, exposicions i activitats de tot tipus que s'estan fent per difondre tot el relatiu amb la Declaració Universal. Més de 800 institucions s'han adherit al manifest Catalunya pels Drets Humans. (Diferents activitats previstes es poden consultar a la pàgina web de la Generalitat http://www.gencat.es/drets-humans).

Les activitats esportives més diverses també es van conjurar ahir en favor dels drets humans, a través d'una jornada en què centenars d'escoles, entitats, municipis i clubs van secundar la iniciativa del Comitè de l'Esport Català pels Drets Humans. La iniciativa pretenia batre un rècord en participació esportiva de la ciutadana en favor dels drets humans. Entitats esportives de tots els àmbits havien constituït aquest comitè "convençuts de la necessària integració de l'esport amb els drets humans, per contribuir a fer una societat més justa i més humana a partir de la pràctica esportiva", tal com indiquen els seus promotors. "No volem amagar que la creixent presència de la violència, el dopatge i el mercantilisme en l'àmbit esportiu són elements contraris als drets humans i provoquen dinàmiques socials que subverteixen els valors de l'esport", diuen en un manifest.

Característiques de format:

Centenars d'actes commemoratius i lúdics festegen l'efemèride a Catalunya

Campanes, fonts, mans i esport també recorden els Drets Humans

Gestos simbòlics celebren els 50 anys de la Declaració

Vicenç Relats. BARCELONA

Recupereu el document repas1.doc.

Feu els canvis oportuns.

Deseu-lo amb el nom: nomalumne3.

Imprimiu-lo.

Escriviu a l'encapçalament les dades personals.

Lliureu-lo al mestre.

Tornar a la pāgina anterior