Edició de textos i navegació per Internet. Dossier de l'alumne

Cicle superior. 1999-2000

Pràctica 7. LA CORRECIÓ DE TEXTOS (2)

Recuperar el document

Menú Archivo / Abrir...; o icona .

Quadre de diàleg Abrir.

Buscar en.

A: conte2.doc.

Seleccionar el document i doble clic.

Corregir automàticament les errades

Comprovar les errades del text.

Clicar la icona .

O bé

Menú Herramientas / Ortografía y gramática...

Opcions de treball

Finestra No se encontró: paraules que segons el diccionari no són correctes.

Finestra Sugerencias: solucions a la paraula que ha trobat incorrecta.

Botó Cambiar: canvia la paraula incorrecta per la correcta.

Botó Cambiar todas: canvia totes les paraules que trobi amb la mateixa errada.

Missatge final: Finalizó la revisión ortográfica y gramatical

Corregir manualment les errades que no ha detectat el corrector

Corregir manualment les errades que no ha detectat el corrector.

Situar el cursor davant de la paraula errada

Teclejar h.

Trobar fins a un total de 18 errades en el conte.

Desar el document canviant el nom

Menú Archivo / Guardar como.

Guardar en

Unitat A:

Nombre de archivo.

Nomalumne7.

Guardar.

Imprimir el document sencer

Icona .

O Archivo / Imprimir... / Aceptar

Comprovar que estan corregides totes les errades

Comproveu, amb el full de mostra, la correcció.

DOCUMENT PER FER LA CORRECCIÓ

La gallina negra

Maria Amaya

Hi havia una vegada un gitano anomenat Kalo Dan, que havia acumulat la seva fortuna matant un drac i alliberant una princesa.

Un bon dia la seva mare li va comentar que ja era hora de buscar-se una noieta i casar-se.

- Kalo -li va dir la mare-, si no t'agrada cap noia del poble agafa el teu cavall i busca-la a d'altres pobles i campaments gitanos. No és important que sigui rica, el més important és que sigui una bona noia.

Kalo així ho va fer. Va agafar el seu cavall i va començar a visitar pobles i campaments gitanos, per no va tenir sort.

Un dia va arribar a un poble molt pobre. Es va apropar a una barraca i va quedar sorprès al veure una noia molt bonica amb ulls negres com de carbó, els cabells llargs i ondulats que li arribaven fins a la cintura.

La noia estava parant la taula, quan es va girar i va veure en Kalo, va córrer i va desaparèixer per la porta.

Kalo la va cridar, va entrar a la casa i en aquell mateix moment va sortir una gallina negra. Kalo va anar a buscar a la noia per la porta on s'havia amagat, per la noia havia desaparegut.

Al cap d'una estona van arribar a la casa un matrimoni gitano, que al veure el Kalo el van saludar i el van convidar a compartir el seu menjar.

Després de dinar, Kalo els va preguntar sobre qui era la noia que havia vist, i ells li van dir que no sabien de qui parlava. El van convidar a passar la nit, i Kalo va acceptar perquè estava molt intrigat.

Se'n van anar tots a dormir, i en Kalo va romandre despert fins que va sentir un soroll al menjador, va espiar per la porta entreoberta i sorprenentment allí hi havia la noia.

En Kalo es va apropar sense fer soroll i va agafar la noia de la mà.

- Oh, deixa'm anar! -va dir la noia. En Kalo no la va deixar i li va demanar que es casés amb ell.

La noia li va dir que no podia ser perquè un mag l'havia encantat per no voler-se casar amb ell.

La noia només es convertia en persona dues vegades al dia, a les 12, però només durava una hora i la resta del dia era una gallina negra.

L'única manera de trencar l'encanteri era que un home la portés a l'altar en la seva forma de gallina.

En Kalo li va dir que ell ho faria.

Al dia següent, en Kalo va comprar la gallina al matrimoni i va marxar cap a casa. Però abans de passar per casa seva, en Kalo se'n va anar a l'església a parlar amb el mossèn. Aquest li va preguntar qui seria la seva esposa.

En Kalo li va respondre que seria la gallina i el mossèn, en primer moment, es va negar a casar-los. Però finalment en Kalo li va oferir molts diners, i el mossèn va acceptar, tot pensant -Aquest gitano és boig!-, i li va dir que tornés al cap de tres dies, que se celebrarien les noces.

En Kalo va arribar a casa seva i va presentar la núvia a la seva mare. Aquesta es va posar a plorar i va dir:

- El meu fill està boig! Està boig! Com es pot casar amb una gallina?

Durant els tres dies següents en Kalo no va deixar mai a la gallina.

Mentrestant, els rumors de que en Kalo, el gitano, es casaria amb una gallina, havien corregut per tot el poble, i el dia de la boda a l'església no hi cabia ni una agulla.

El mossèn va pensar que en Kalo no es presentaria, però sorprenentment a l'hora citada en Kalo arribava amb la gallina i tota la gent de l'església va començar a riure.

El mossèn els va fer callar: va començar la cerimònia.

Quan li va preguntar a Kalo si volia casar-se amb la gallina, aquest li va dir que sí, i la gallina es va transformar en la noia preciosa que havia conegut.

Els gitanos de l'església van callar i van admirar la bellesa de la gitana.

Es va celebrar la boda que va durar una setmana, i hi van haver "cantes", balls i molt menjar.

El pare de la núvia se'n va assabentar i va anar a la boda. Ella era la filla del rei dels gitanos, i com a dot els va donar als nuvis una bossa plena d'or.