Sessió 1: Dibuixar un dau (1)
Entrar a PAINT de WINDOWS 95/98
Seguint la ruta habitual, s'ha d'obrir el programa PAINT de Windows.
Els elements de la pantalla de PAINT)
Full amb la il·lustració (veure l'annex 1. Els elements de la pantalla de PAINT)
La caixa d'eines
Full amb la il·lustració (veure l'annex 2. La caixa d'eines de PAINT)
Dibuixar un cub
Eina: rectangle.
Seleccionar l’eina, clicar sobre l’àrea de dibuix i arrossegar fins que la figura agafi la grandària adequada.
Truc: Si es vol aconseguir un quadrat perfecte, cal prémer la tecla de majúscules alhora que s’arrossega el ratolí.
a. Seleccionar el quadrat
Eina: Seleccionar rectangle
Situat a l’angle superior esquerre per la part externa del quadrat, clicar i arrossegar fins a abastar tot el quadrat i deixar anar el ratolí; el quadrat quedarà emmarcat en una línia puntejada que indicarà que ja està seleccionat.
b. Copiar el quadrat
Menú: Edició / Copia (Edición / Copiar).
Aparentment no es produirà cap canvi, però en realitat una còpia del quadrat quedarà guardada en algun lloc.
c. Enganxar la còpia del quadrat
Menú: Edició / Enganxa (Edición / Pegar).
La còpia del quadrat apareixerà a l’angle superior esquerre de l’àrea de dibuix; ja el tenim duplicat.
Col·locant la busca del ratolí (que serà una fletxa de quatre puntes) sobre el segon quadrat, arrossegar-lo fins a situar-lo al davant del primer quadrat però sense tapar-lo.
És important, per al treball posterior, que la distància entre els quadrats sigui prou gran perquè les cares lateral i superior tinguin, visualment, bastant superfície.
Eina: opac
Seleccionar, de la caixa d’eines, l’eina opac i fer clic sobre qualsevol punt de l’àrea de dibuix; veurem que les línies del primer quadrat que queden a sota del segon han desaparegut.
Eina: línia
Seleccionar l’eina línia i, amb el ratolí situat sobre un vèrtex del primer quadrat, arrossegar-lo fins al mateix vèrtex de l’altre quadrat.
Repetir la mateixa operació amb els altres dos vèrtexs visibles del primer quadrat.
Eines: lupa i goma
Clicar sobre la lupa i situar el quadre que en resulta sobre l’àrea de les línies que volem esborrar; aquesta zona quedarà ampliada. Clicar sobre la goma i arrossegar-la sobre la línia que sobra. Per tornar a veure la imatge completa, clicarem novament sobre l’eina lupa. Caldrà repetir l’operació amb totes les línies que vulguem esborrar.
Molt important: Si es realitza una operació equivocada es pot desfer immediatament de la següent manera: Edició / Desfés (Edición / Deshacer...).
Ja tenim el cub acabat !
Desar el treball
Un cop fet el cub, el desarem per no perdre el treball, fent el següent:
Acabar la feina
Després de desar el treball, s’ha d’abandonar el programa de la següent manera:
Fitxer / Surt (Archivo / Salir).
Pàgina elaborada per Joan Anton López. Disseny en col·laboració amb Víctor A. Díaz Calle. 2000