| ANÀLISI FORMAL  Els contorns de les figures són remarcats per un dibuix gruixut de traç enèrgic. En aquest conjunt iconogràfic l'artista utilitzà uns colors excepcionals i hi feu servir una gamma més intensa sense barrejar colors i amb una preferència clara pels blaus , els verds clars, els grocs i els vermells.
                           COMPOSICIÓ  L'estructura compositiva es fa ressò de la trsdició de dividir l'absis en diversos registres. El primer, amb el Pantocràtor, els àngels i els apòstols, representa el cel; i el segon representa a l'Església.                           
                                                                               La simetria domina la pintura, tant verticalment com horitzontalment, com per exemple en la figura central de Crist. La resta de figures del fresc omplen un pla únic i estan disposades en franges paral·leles a partir d'una estructuració juxtaposada. 
                            Els frescos de Sant Climent de Taüll són un exponent del punt àlgid del romànic català en bellesa i en tècnica.  El dibuix acurat, l'us d'una gamma de colors inusualment brillants i l'exquisidesa de les imatges representades li han atorgat un lloc preferent en la pintura romànica europea
                           
                            
                              | Estil: Romànic   Característiques:   - Embalum rodó.  - Frontalitat [unifacialitat]   - Hieratisme;  - Rostres esquemàtics.  - Característiques formals, compositives i tècniques de  l’obra: Característiques formals i compositives:  - Predomini del dibuix sobre el color, frontalitat, fort cromatisme de colors purs.    Tractament de les figures de manera estereotipada: linealitat dels  plecs, esquematisme....      Perspectiva jeràrquica.    Fresc sec.  del dibuix sobre el color.   Contorns resseguits.     Fons monocrom.   Simetria en la distribució de les figures.     Predomini del hieratisme, la frontalitat, l’antinaturalisme.   - Tècnica: Fresc sec.     - Significat i funció:      En el centre la Maiestas Domini, amb el llibre amb l’ inscripció . Ego sum lux mundi  [Jo soc la llum del mon]. i les lletres alfa i omega [principi i fi]   Tetramorfos. Al seu voltant els quatre evangelistes amb els seus símbols : Joan/àliga;  Mateu/àngel; Lluc/toro i Marc/lleó.   Una sanefa amb els noms de Maria i els sants dona pas al registre inferior.    En la part superior hi ha la ma de Deu que beneeix i l’anyell, símbol de Crist mort i  ressuscitat.  Model literari: Text de la segona parusia, es a dir, segona vinguda de Crist al mon,  narrada a l’Apocalipsi de Sant Joan.   Significat: Teofania, manifestació de la divinitat de Déu Funció: Didàctica i religiosa |  |  Presideix la composició la figura del Pantocràtor, a l'interior de la màndorla o ametlla mística, assegut sobre una sanefa que representa la volta celeste. La imatge de Crist pren unes dimensions sobrehumanes en comparació de la resta de components del fresc i beneeix amb la mà dreta i amb l'esquerra sosté el llibre de les escriptures. 
                          
                           
                            El que més destaca són els ulls penetrants que expressen l'autoritat d'un déu disposat a jutjar. A més el flanquegen les lletres alfa i omega, que signifiquen el principi i el fi de totes les coses.                             El primer registre està dedicat al cel; el segon a l'Església i faltaria un tercer, que no es va arribar a fer, que simbolitzaria la Terra. La pintura de l'absis és antinaturalista i el tema és únicament i exclusivament religiós.
                            
 |