ELS COMENÇAMENTS DE LA HISTÒRIA
L'edat dels metalls marca el llindà confús entre la Prehistòria i la Història. Primer, els nostres avantpassats van fer servir estris de metall que podien obtenir en un estat natiu i que eren fàcils de fondre.
En la fotografia del costat poden observar unes puntes de coure envoltades per una cinta d'or. La seva antiguitat es calcula sobre l'any 1900 a C.
L'or va ser des de bon principi un metall molt valuós i a l'abast només dels grups socials més poderosos.
La diadema que mostra la imatge de la vora és de plata. Aquest metall, a l'igual que l'or, es va utilitzar en orfebreria. La plata era també un metall fàcil d'obtenir i treballar.
La peça que es mostra té una antiguitat de 1500 anys a C. En aquest temps, mentre que a la Península Ibèrica estaven encara en la Prehistòria i la gent vivia en poblats, a l'Orient Pròxim hi havia grans civilitzacions, ciutats enormes i el coneixement de diverses escriptures com la jeroglífica o la cuneïforme.
Aquesta copa que mostra la imatge, data de l'any 1300 a J. , és de bronze. L'edat del bronze marca un període concret en el qual algunes civilitzacions no només fonen metall, també han après a barrejar los. El bronze s'aconsegueix amb un aliatge de coure i estany. Els estris, les armes i els objectes de bronze eren més difícils de trencar i això significà un major poder i efectivitat en aquells pobles que el posseïen.
I per acabar, el ferro. Aquest és un metall que va ser l'últim dels utilitzats perquè necessitava una temperatura de fusió molt elevada i, en conseqüència, forns molt perfeccionats. Aquest casc de guerrer data de l'any 700 a de C. Per aquell temps la península ibèrica ja començava a entrar dins la Història al rebre l'influència d'altres civilitzacions com la grega.
El ferro va ser un element molt important.Va permetre al pobles que el tenien, imposar-se amb les seves armes i els seus carros, a altres civilitzacions més avançades culturalment. Els hitites són considerats com el primer poble que l'utilitzà per expansionar-se.
Dedicat als alumnes de 2n de C.S    JaumeBaró