Metodologia, treballs, motivació, sortides,...

Tot va començar quan en el primer trimestre de l'actual curs 1999-2000 els alumnes del Cicle Superior van fer una excursió amb els seus mestres. Vam anar a l'Espluga de Francolí, a la comarca de la Conca de Barberà; entre les diverses activitats que van realitzar hi va haver la visita a una cova prehistòrica del període paleolític i un taller sobre la forma de viure d'aquells avantpassats. Les activitats del taller es van realitzar dins d'una cova i van estar dirigides per un monitor especialitzat que ens va fer tirar amb arc i també pintar damunt de pedres tal com feien en aquell temps i amb els materials adients.
El bagatge de coneixements dels alumnes era molt elemental i tot el que van anar veien i fent els va servir de motivació per un treball posterior a l'escola. Els dossiers que ens van lliurar sobre el tema desenvolupat els vam guardar per realitzar-los en el moment més adient.
I el moment va arribar. Havíem començat el curs amb el tema de l'edat contemporània, com un homenatge al segle XX que s'acabava, i en el començament del segon trimestre vam donar la volta i ens vam traslladar a la prehistòria.

Desenvolupament del tema:

a) Realització  de continguts i activitats del llibre de text per part dels alumnes.

b) Activitats dels dossiers de l'excursió, aquest fet va generar un treball de memòria sobre els conceptes que els hi havien explicat i una comparació amb els continguts i activitats de l'escola.

c)Realització d'un mural de 5 x 1 metres amb els següents grups de treball:
    investigació, realització, decoració i pintura.

d)Implicació del tema de la Prehistòria en la festa de Carnestoltes.
Els alumnes es van fer les carotes, que havien de triar entre els diferents tipus d'homo, els quals estaven escanejats a la mida adient.
També van construir un dolmen amb cartró, es pot veure al darrere de la fotografia.
A l'esquerra de la foto hi ha el plafó de suro on es va realitzar el mural.
Aquest són els alumnes de segon  de cicle superior al febrer de l'any 2000.