La veu de ... Els Alamús

ZER L'Horta de Lleida
Els Alamús és un municipi del Segrià el terme del qual toca als de Lleida , Alcoletge, Bell-lloc i Torregrossa . Té una superfície de 20,21 Km ,és a una altitud de 212 m sobre el nivell del mar i compta amb una població propera als 700 habitants.

Té un terme dins del de Bell-lloc que porta per nom Vensilló i el Tossal de Moradilla que és terme de Lleida.

Viu de l’agricultura majorment i bé, gràcies al canal d’Urgell que rega la major part del seu terme. Els cultius principals són els fruiters i els cereals.

Cal fer esment de la seva església amb campanar amb espadanya. El seu patró és Sant Martí i també Sant Sebastià.

Celebra fira els dilluns i el comerç no està gaire desenvolupat per la seva proximitat a Lleida.

Per l’any 2000 voldríem donar assistència a qui més ho necessita.

Voldríem que no hi hagués més guerres i que tots els pobles del món tin- guessin escoles, hospitals, treball i moltes ganes de viure.

Hauríem de ser més responsables, més positius ,escoltar els bons consells.

No crear problemes i respectar a tothom.

Ens fa molta il·lusió fer servir el correu electrònic, enviar missatges, rebre’ls, comunicar-nos amb d’altres escoles, fer nous amics, intercanviar iniciatives i gaudir plegats.

També demanarem a l’ajuntament unes millores pel poble: una piscina, un casal de joves ,una pista de patinatge.