Descripció de la ruta a peu

Dolmen del Collet de Baix
Dolmen del Coll de Medàs I
Dolmen de Coma de Gall
Dolment del Mas dels Buencs
Dolmen del Coll de Medàs II
Dolmen del Coll de Medàs III
Dolmen del Puig Gros
Dolmen dels Mesclants

Des de la plaça major de Cantallops, sortiu en direcció nord. Travesseu la ribera (direcció est) fins arribar a l'Ajuntament. Tombeu a la dreta direcció Requesens i segui la pista fins a la darrera casa del nucli de Cantallops. Deixeu la pista que va a Requesens quan inicia la pujada i seguiu el riu tot desviant-vos a l'esquerra.
A uns tres-cents metres del trencall, passareu pel gorg d'en Pere Mala. Continueu fins arribar a la següent bifurcació de la pista. Deixeu la que a l'esquerra travessa el riu per un gual i agafeu la de la dreta que es va enfilant tot seguint i travessant per dues vegades el rierol. A l'esquerra deixareu la font del Solanà i seguireu en paral·lel al rierol. Si esteu atents a uns cinc-cents metres de la font del Solanà, a l'esquerra i a baix podreu trobar aigua a la font del Clot de la Tina.
Una mica més endavant la pista esdevé un corriol que s'enfila amb un pendent pronunciat fins al Collet de Baix.

Aquí hi trobareu el Dolmen del Collet de Baix.

Seguiu la carena fins arribar al Coll de Medàs. Situats a la pista forestal i mirant al sud (de cara a la plana de Cantallops), busqueu un corriol que s'enfila fortament pel marge dret durant uns cinquanta metres i que mena al Dolmen del Coll de Medàs I.
Baixeu novament al coll de Medàs i seguiu la pista que planeja en direcció a Recasens. Passareu per la restes d'una antiga serradora en una zona de pins molt alts. Arribareu tot seguit a un encreuament on heu de prendre la pista que creua el pont de les Pipes en direcció al Castell de Requesens. Continueu uns vint metres i deixeu a mà esquerra la pista que puja al Castell tot prenent la que es dirigeix cap a Sant Climent. Arribats al Mas dels Buencs, a la dreta busqueu el puig del mateix nom. Hi trobareu el Dolmen del Mas dels Buencs.
Retorneu a la pista principal i segui-la en direcció a Sant Climent. Passareu pel Mas de l'Església i anireu descendint fins arribar al riu. Creueu-lo i després de sortir de la finca de Requesens i del recinte Paratge natura de l'Albera a uns vint metres a l'esquerra hi ha un corriol que baixa fins al riu, el travessa i pren un fort pendent tot seguint el límit de l'abans esmentada finca (una tanca de filferro us ho farà evident). En ser a la careneu uns trenta metres cap al nord fins a trobar el Dolmen dels Mesclants.
Descendiu pel corriol amb compte i retorneu a la pista principal. Repreneu la marxa en direcció sud cap a Sant Climent i a uns xxx metres trobareu un altre corriol a mà dreta que s'enfila cap a la Coma de Gall. Hi trobareu el Dolmen de Coma de Gall.
Seguiu en direcció nord-est cap al Puig Rodó (tot vorejant-lo per l'esquerra) i dirigiu-vos cap al Coll de Medàs. Uns cent metres abans d'arribar-hi i just al límit de la finca i del paratge natural hi ha el Dolmen del Coll de Medàs II.
Dolmen del Coll de Medàs III
Descendiu pel camí d'anar a peu a Cantallops.
Dolmen del Puig Gros
Després d'unes sis hores de marxa arribareu a Cantallops.